Sedmistupňový „manuál” nového Porsche 911 poprvé obrazem

Že nová generace Porsche 911 s označením 991 dostane sedmistupňovou manuální převodovku lze považovat za hotovou věc. Pokud se ptáte, jak toto řešení bude v praxi vypadat, máme pro vás první jasnou odpověď.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Sedmistupňový „manuál” nového Porsche 911 poprvé obrazem

7.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Sedmistupňový „manuál” nového Porsche 911 poprvé obrazem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že nová generace Porsche 911 s označením 991 dostane sedmistupňovou manuální převodovku lze považovat za hotovou věc. Pokud se ptáte, jak toto řešení bude v praxi vypadat, máme pro vás první jasnou odpověď.

O tom, že by nová 911 mohla dostat sedmistupňový „manuál”, jsme vás informovali již začátkem června, před týdnem byly navíc tyto spekulace potvrzeny i přímo lidmi od Porsche. Něco jako manuální převodovka se sedmi stupni se na první pohled zdá být pěkným nesmyslem, jde ale dost možná o jediné uživatelsky únosné řešení situace, kdy má být řidiči zachována možnost manuálního řazení přiměřeného počtu stupňů a přitom se bruselské úřednictvo toužící po minimalizaci emisí CO2 a tedy i spotřeby paliva ukojí nad dostatečně příznivými výsledky testů normované spotřeby. Sedmička zkrátka bude jen jakýsi rychloběh navíc, který bude i v praxi použitelný (třeba na dálnici), jeho primárním úkolem ale bude srazit spotřebu dle norem na minimum.

Můžeme si o tom myslet co chceme, je to ale pořád příjemnější stav než protěžování automatických převodovek, které brzy budou mít devět stupňů a řidiči to může být v podstatě ukradené. Vlk se zkrátka nažere a koze leda přibude pár koleček v převodovce.

Správnou otázkou v této souvislosti samozřejmě je, jak se bude sedmý stupeň řadit. Klasické „háčko” totiž více než třem řadám převodových stupňů vedle sebe nepřeje a jejich limitem je číslo šest. Už při komentování prvotních spekulací na toto téma jsme ale konstatovali, že Porsche zřejmě zvolí podobné řešení jako při řazení zpětného chodu (i ten se nachází mimo strukturu běžného schematu ve tvaru písmene H), neboť sedmý stupeň bude řazen podobně často.

Tyto informace nyní potvrdil německý Autobild, kterému tuto informaci sdělili přímo technici Porsche. Sedmý převodový stupeň se tak bude nacházet vedle toho pátého a jeho řazení bude zatím neznámým způsobem jištěno. V úvahu připadá zajištění jak mechanické (ve stylu VW - zatlačení páky dolů, BMW - překonání jistého odporu při pohybu stranou, nebo Fordu a dalších - jistící kroužek), tak elektronické (ve stylu Hondy - sedmý převodový stupeň by šel zařadit jen v určité rychlosti, při pohybu pákou ze šestého stupně apod.).

U Autobildu se i rozhodli „namalovat” (jde opravdu jen o upravený snímek), jak by mohla řadící páka v nové 911 vypadat, my k tomu přidáváme i poněkud jednodušší schema naznačující totéž. Zdá se, že na hlavici řadící páky začíná být poněkud přeplněno, co říkáte?


Sedmistupňový „manuál” nového Porsche 911 poprvé obrazem - 1 - Porsche manualni prevoovka 7 stupnu 01Sedmistupňový „manuál” nového Porsche 911 poprvé obrazem - 2 - Porsche manualni prevoovka 7 stupnu 02
Takto bude vypadat manuální řazení nové 911

Zdroj: Autobild

JS


JS US


oboji bez send


recommend a send zvlast


oboji bez send ale US


jen AF.cz

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.