Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Leon ST X-Perience dostane i pohon předních kol s motory 1,4 TSI a 1,6 TDI
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé vypustí systém 4x4, díky čemuž poklesne spotřeba i cena. Verze s benzinovou jedna-čtyřkou tak může stát do půl milionu korun.
Stávající nabídka Seatu Leon ST X-Perience zahrnuje čtyři verze. I když české zastoupení na každou z nich nabízí větší či menší slevu, stále se v případě nejlevnějšího modelu pohybujeme na 630 tisících korun. Tedy na sumě, kterou již nezvládá našetřit velké množství tuzemských zahrádkářů a chatařů. A nepomáhá ani fakt, že standardní výbava je jaksepatří košatá a zahrnuje třeba 17palcová litá kola nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci, o zvýšeném podvozku či systému pohonu všech kol ani nemluvě.
Jelikož tento, řekněme neduh není spojen pouze s českým trhem, ale i ostatními evropskými, rozhodla se španělská automobilka přistoupit k jistému zlevnění. Další slevu aplikovanou na stávající verze však neočekávejte, místo toho dorazí Leon ST X-Perience pouze s pohonem předních kol. Spřáhnout s ním bude možné již stávající motor 1,6 TDI o výkonu 110 koní a 250 Nm točivého momentu, ten se však bude muset obejít s pětistupňovým manuálem namísto šestistupňového.
Kromě toho bude možné sáhnout po verzi 1,4 TSI, která dostala do vínku 125 koní a 200 Nm, jenž bude přenášet šestistupňový manuál. Spotřeba u této verze byla vyčíslena na 5,3 l/100 km, diesel má jezdit podle norem dokonce jen za 3,9 litru na sto kilometrů. Vůči systému 4x4 je tak žíznivost nižší o devět desetin, dále je s jednou nápravou spojena rovněž úspora 2 000 Eur (cca 55 000 Kč).
Tuzemské ceny zatím zveřejněny nebyly, což není tak překvapivé. Podle českého zastoupení totiž verze s pohonem předních kol dorazí až letos na podzim. Pokud však bude zachován stejný rozdíl jako ve Španělsku, pak by dieselová verze mohla vycházet na 575 tisíc korun. Benzinové provedení pak bude ještě levnější, neboť na domovském trhu stojí pouze 19 260 Eur (529 000 Kč).
Seat Leon ST X-Perience je aktuálně k mání pouze s pohonem předních kol. Na podzim však dorazí na český trh i mnohem levnější předokolka, navíc s novým motorem 1,4 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie