Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko

První třídveřový Leon dle německého vodítka zřejmě v ČR vyjde s motorem 1,2 TSI na 290 tisíc, za dvojnásobek dostanete model 2,0 TDI DSG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko

13.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První třídveřový Leon dle německého vodítka zřejmě v ČR vyjde s motorem 1,2 TSI na 290 tisíc, za dvojnásobek dostanete model 2,0 TDI DSG.

Na počátku tohoto týdne jsme si řekli, že ani Německo již není imunní vůči klesající poptávce po nových automobilech. Některé značky si ale u našich západních sousedů nestěžují a dokonce zaznamenávají podstatný růst. Zejména Seatu se povedlo letos v únoru navýšit prodeje o takřka dvacet procent oproti stejnému období loňského roku. Zásluhu na tom nese především nový Leon, který byl na tamním trhu uveden dříve než na domovském španělském. Není proto divu, že obdobný postup hodlá Seat uplatnit také pro třídveřovou verzi Leon SC.

Velký cenový rozdíl oproti pětidvířku neočekávejte. Zvláště u výše postavených verzí, kdy např. Leon 1,8 TSI naladěný na výkon 180 koní a spřažený s šestistupňovým manuálem vychází v Německu ve výbavě FR na 24 190 Eur (605 000 Kč), zatímco za třídvířko SC dáte 23 840 Eur (cca 596 000 Kč). Největší rozestup pak můžeme vysledovat u základní výbavy Base (v ČR je označovaná jako Basis), která v praktičtějším balení vychází na 15 390 Eur (385 000 Kč), zatímco Leon SC vás bude stát jen 14 890 Eur (373 000 Kč).

Po stránce výbavy pak lze počítat s identickými položkami, jakými je v Německu vybaven také pětidveřový Seat Leon. Ty pro naše podmínky nemá smysl znovu podrobněji probírat (ani v Německu jich mnoho není...), samotný cenový rozdíl ale pro naši budoucnost naznačuje mnohé.

V rámci České republiky lze očekávat velmi podobné rozdíly a tedy snížení ceny o 9-13 tisíc Kč u každé vrze. Základní model s motorem 1,2 TSI o výkonu 85 koní by se tak měl znovu začínat pod tři sta tisíci Kč jako pětidvířko, akorát výrazněji - očekávat hodnotu pod 290 tisíc Kč není nemístné. Zmíněný Leon SC 1,8 TSI by pak měl vycházet na půl milionu, zatímco za nejdražší diesel 2,0 TDI o výkonu 150 koní byste v naší kotlině měli dát do 600 000 Kč.


Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 1 - Seat Leon SC zive 01Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 2 - Seat Leon SC zive 02Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 3 - Seat Leon SC zive 03Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 4 - Seat Leon SC zive 04Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 5 - Seat Leon SC zive 05Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 6 - Seat Leon SC zive 06Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 7 - Seat Leon SC zive 07Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 8 - Seat Leon SC zive 08Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 9 - Seat Leon SC zive 09Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 10 - Seat Leon SC zive 10Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 11 - Seat Leon SC zive 11Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 12 - Seat Leon SC zive 12Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 13 - Seat Leon SC zive 13Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 14 - Seat Leon SC zive 14Seat Leon SC 2013 už má německé ceny, i u nás bude levnější než pětidvířko - 15 - Seat Leon SC zive 15
Seat Leon SC debutoval na ženevském autosalonu. V Německu je nyní již v prodeji, u nás by se třídvířko mělo nabízet až od května

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.