Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou

Spolu s právě představeným faceliftem se Seat Leon se dočkal i úpravena své druhé nejsportovnější varianty. Ke změnám vzhledu přibyly i významnější změny v použité technice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou

9.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spolu s právě představeným faceliftem se Seat Leon se dočkal i úpravena své druhé nejsportovnější varianty. Ke změnám vzhledu přibyly i významnější změny v použité technice.

Seat představí v Ženevě modernizovaný Leon a Alteu. Spolu se zbytkem „smečky” bude představena i varianta FR. Zasvěcení už vědí, že u Seatu je toto označení vyhrazeno sportovně zaměřeným, přesto ještě v běžném životě bez kompromisů využitelným modelům. Ještě ostřejšími jsou verze Cupra, ovšem to už je úplně jiná kapitola.

Leon FR bude dále nabízen se dvěma motory. Prvním je zážehový čtyřválec 2,0 TSI, který známe už z VW Golf GTI a který bude stejně jako zde nově naladěn na 155 kW tedy 211 koní. Druhým motorem v nabídce bude vznětový 2,0 TDI (125 kW/170 k), který nově dostal do vínku common rail.

Nově se do nabídky Leónu FR dostává také čalounění sedadel kombinací černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.

Hlavní novinkou u nového Leónu FR je ovšem implementace systému XSD. Tento elektronický systém spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Protáčející se kolo je přibržděno a tím může být na opačnou stranu přenesena větší porce výkonu.

Pokud vám něco takového nezní jako převratný vynález, jste na správné stopě. Jde o docela obyčejné ABD (Automatic Brake Differential), které můžete některých v autech jiných výrobců najít už pěkných pár let. Jeho přínos pro kvalitu sportovní jízdy je přinejmenším sporný, nekonečné přibrzďování odlehčeného kola silné předokolky čistotě jízdy zrovna nepřidá a na kluzkém povrchu (např. sníh) navíc čestností své aktivity pohřbívá životnost brzd. Jako každý podobný systém má svá pro a proti, pro existenci oněch proti nyní raději doufejme, že bude možné jej zcela vypnout.

Závěrem dodejme, že z počátku bude XSD k dispozici jen u FR, později jej bude možno objednat i u nižších výbavových úrovní.


Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou - 1 - Seat Leon FR facelift 2009 2Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou - 2 - Seat Leon FR facelift 2009 3

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.