Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Leon Cupra 2014 nabídne 245 koní, jako Cupra R až 285 koní. A dorazí i kombík
22.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři karosářské verze, dvě převodovky, pohon předních kol a dvě úrovně výkonu. Tak vypadá ostrý Seat, který se za rok ukáže ve Frankfurtu.
Trochu se to dalo čekat, ale Španělé už nemají čas na nějaké hrdinství. Seat prostě nepatří mezi lamače prodejních rekordů, což bude v dalších letech ještě více patrné díky situaci na španělském trhu. Značka proto hodlá expandovat ve všech směrech, jen aby urvala ještě nějakého dalšího zákazníka. Jinak by koncern VW Group mohl přistoupit k nevídanému a značku na čas uložit k ledu. Minimálně do roku 2015 by to ale nemělo hrozit, podle britského Autocaru totiž značka chystá opravdu výrazné rozšíření stávajícího portfolia i příjezd zcela nových modelů.
Řeč je aktuálně o sportovních derivátech Seatu Leon Cupra a Cupra R, které by se měly objevit ve své produkční formě již příští září ve Frankfurtu. Jednat se přitom nebude pouze o pětidveřový hatchback, ale také o třídveřový model SC a kombi ST, které budou v obyčejnějších verzích debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Oproti Renaultu Clio RS, jehož praktičtější verze by rovněž mohla dostat nálepku Renaultsportu, ovšem zákazníci dostanou na výběr jak šestistupňový automat, tak manuální převodovku.
Mimo to se na počátku roku, kdy vůz dorazí do prodeje, budete moci rozhodnout, zda vám postačí výkon 245 koní, kterým bude disponovat standardní Cupra, nebo zda sáhnete po verzi Cupra R naladěné na 285 koní. Ta by přitom měla zrychlení z klidu na stovku stáhnout pod 6 sekund, zatímco nejvyšší rychlost utne omezovač v obligátních 250 km/h.
Veškerá síla přeplňovaného dvoulitrového motoru EA888 přitom zamíří pouze na přední kola, pohon 4x4 by měl být vyhrazen jen méně rychlým verzím. A také novému modelu, který se vizáží zhlédne v Octavii Scout. Debutovat by pak tato verze s vyšší světlou výškou a karoserií kombi měla rovněž ve Frankfurtu.

Seat Leon Cupra dorazí v příštím roce do Frankfurtu. Poté půjde do prodeje ve dvou výkonnostních verzích a třech karosářských variantách
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva