Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Ibiza: vývoj designu v obrazech a první fotky Ibizy FR 2012
29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Seat zveřejnil nové fotky mapující evoluci Ibizy až k současnému faceliftovanému modelu 6J. Ten se představí v Ženevě společně s konceptem budoucího Toleda.
Španělská značka Seat, momentálně komerčně nejméně úspěšná dcera koncernu Volkswagen, nedorazí do Ženevy s prázdnou. Ústředním objektem její expozice se stane modernizovaná Ibiza čtvrté generace vyráběné od roku 2008, jejíž vzhled je známý od prosince loňského roku po náhodných únicích fotografií pořízených kdesi ve Spojených státech.
Vše důležité k tomuto vozu jsme si již několikrát zrekapitulovali, podívali jsme se do prakticky nezměněného interiéru a v zásadě nám nyní chybí už jen potvrzení seznamu agregátů, které se v jednotlivých karosářských variantách objeví. Abychom příznivcům španělské automobilky, kteří nad ní ještě nezlomili hůl, zpříjemnili čekání do otevření bran ženevského autosalonu, nabízíme nové firemní fotografie umožňující podívat se na postupný vývoj designu napříč jednotlivými generacemi. Ten vrcholí pohledem na vlastně úplně první oficiální fotografie verze FR, kterou jsme zatím mohli jen na chvilku spatřit na prvním videu.
Pro úplnost - první Ibiza s interním typovým označením 021A pochází z roku 1984, o její design se postaral Giorgetto Giugiaro a zajímavostí je, že o vývoj benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,5 l se postaralo Porsche. Druhá generace 6K z roku 1993 již byla plně vyvíjena pod taktovkou VW a tvary měl na svědomí opět Giugiaro. Třetí pokračování 6L bylo představeno v prosinci 2001, měla společné kořeny s první Fabií a design vznikal pod dohledem Waltera de Silvy.
Faceliftovaná Ibiza by ovšem neměla stát coby „novinka“ na expozici osamocena. Proslýchá se, že Seat dorazí s konceptem příštího Toleda, které se po fiasku minulé generace opět vrátí zpátky ke karoserii sedanu nebo liftbacku. Design by měl být údajně nápadně podobný elegantní frankfurtské studii IBL, v tomto případě se ale již počítá s podobou velmi blízkou sériovému produktu.






Nová sada fotek dokumentuje vývoj designu všech čtyř generací Ibizy, chybí zde ale facelifty starších modelů
Frankfurtský koncept zřejmě nebyl pouhým teoretickým cvičením, ale stane se inspirací pro design konceptu Toleda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 4 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 5 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 6 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 8 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 18:35 - řidičBOB
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB