Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Ibiza: vývoj designu v obrazech a první fotky Ibizy FR 2012
29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Seat zveřejnil nové fotky mapující evoluci Ibizy až k současnému faceliftovanému modelu 6J. Ten se představí v Ženevě společně s konceptem budoucího Toleda.
Španělská značka Seat, momentálně komerčně nejméně úspěšná dcera koncernu Volkswagen, nedorazí do Ženevy s prázdnou. Ústředním objektem její expozice se stane modernizovaná Ibiza čtvrté generace vyráběné od roku 2008, jejíž vzhled je známý od prosince loňského roku po náhodných únicích fotografií pořízených kdesi ve Spojených státech.
Vše důležité k tomuto vozu jsme si již několikrát zrekapitulovali, podívali jsme se do prakticky nezměněného interiéru a v zásadě nám nyní chybí už jen potvrzení seznamu agregátů, které se v jednotlivých karosářských variantách objeví. Abychom příznivcům španělské automobilky, kteří nad ní ještě nezlomili hůl, zpříjemnili čekání do otevření bran ženevského autosalonu, nabízíme nové firemní fotografie umožňující podívat se na postupný vývoj designu napříč jednotlivými generacemi. Ten vrcholí pohledem na vlastně úplně první oficiální fotografie verze FR, kterou jsme zatím mohli jen na chvilku spatřit na prvním videu.
Pro úplnost - první Ibiza s interním typovým označením 021A pochází z roku 1984, o její design se postaral Giorgetto Giugiaro a zajímavostí je, že o vývoj benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,5 l se postaralo Porsche. Druhá generace 6K z roku 1993 již byla plně vyvíjena pod taktovkou VW a tvary měl na svědomí opět Giugiaro. Třetí pokračování 6L bylo představeno v prosinci 2001, měla společné kořeny s první Fabií a design vznikal pod dohledem Waltera de Silvy.
Faceliftovaná Ibiza by ovšem neměla stát coby „novinka“ na expozici osamocena. Proslýchá se, že Seat dorazí s konceptem příštího Toleda, které se po fiasku minulé generace opět vrátí zpátky ke karoserii sedanu nebo liftbacku. Design by měl být údajně nápadně podobný elegantní frankfurtské studii IBL, v tomto případě se ale již počítá s podobou velmi blízkou sériovému produktu.






Nová sada fotek dokumentuje vývoj designu všech čtyř generací Ibizy, chybí zde ale facelifty starších modelů
Frankfurtský koncept zřejmě nebyl pouhým teoretickým cvičením, ale stane se inspirací pro design konceptu Toleda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 10 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva