Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Exeo definitivně končí, loučí se svou Last Edition se zvláštní výbavou
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední edice překarosovaného Audi A4 získala bohatou základní výbavu, jež se liší trh od trhu, stejně jako nabízené motory. Název je ale vždy stejný.
Nevyhnutelné se stalo skutečností. Poté, co jsme vám v březnu nabídli tehdy neoficiální informaci o strádající výrobě Seatu Exeo, se španělská automobilka rozhodla přikročit k jejímu ukončení. Konkrétní datum sice nepadlo, stejně jako nemáme k dispozici ani oficiální verdikt „shůry“, při pohledu na aktuální nabídku Exea je ale vše jasné. Ta se objevila v celé řadě zemí (či spíše tam, kde se Exeo ještě prodává, což znamená absenci České republiky) a její označení Last Edition, čili Poslední edice, si jinak než sbohem a šáteček vysvětlit nelze.
V závislosti na zvolené zemi se přitom liší i nabízené motorizace. Např. ve Španělsku je Exeo Last Edition k mání jen s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, na rozdíl třeba od takového Švýcarska, kde si ho můžete pořídit také s benzinovými motory 1,8 TSI (160 koní) nebo 2,0 TSI (211 koní s manuálem, 200 koní v kombinaci s Multitronicem). Ovšem pouze jako kombi Sports Tourer, zatímco v domovině je Exeo Last Edition k dispozici i jako sedan.
Snad ještě pozoruhodnější ovšem je, že za názvem Last Edition se skrývají také různé prvky výbavy. Ve Španělsku tak na vás čekají třeba 16palcová kola, zatímco Švýcaři vám Seat Exeo prodají se sedmnáctkami a osmnáctky přihodí za příplatek. Stejně jako třeba audio systém Bose nebo navigaci se 6,5palcovým displejem.
Pár společných prvků ovšem najdeme. Třeba duální klimatizaci, plejádu airbagů či elektronických bezpečnostních pomocníků. Ceny ve Španělsku startují na částce 23 618 Eur (615 000 Kč) za sedan, zatímco kombi vyjde na 25 018 Eur (651 000 Kč). Ve Švýcarsku je pak základní cenou suma 29 950 franků (629 000 Kč). Tím se ale příliš zabývat nemusíme, pro nás je podstatné jediné - s Exeem je ámen.


Pod názvem Seat Exeo Last Edition koupíte na španělském či švýcarském vozu svým způsobem naprosto jiné vozy
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nejnovější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 15 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před hodinouNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.05. 07:37 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 7 hodinami - abgx1
- Policejní kontroly a měření před 10 hodinami - mlunovozík
- BMW Divize včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch