Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saleen se vrací mezi živé, ohromit chce novým supersportem S8
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární úpravce Fordu Mustang je opět šéfem značky, která nese jeho příjmení. A navázat chce tam, kde před pěti lety přestal.
Pokud přijde řeč na americké tuningové legendy, pak v Evropě je hlavně v posledních letech známo jméno Johna Hennesseyho, autor superrychlého Venomu GT však má pořádnou konkurenci v osobě Stevea Saleena. Ten proslul hlavně úpravami Fordu Mustang, v roce 2000 pak dokonce přišel se svým vlastním dílkem nazvaným S7. Tento supersport se sedmilitrovým osmiválcem pokořil několik rekordů i v rámci 24 hodin Le Mans, mnohem více však proslul jako vůz s největším počtem ventilačních otvorů.
Ve výrobě tato placka s hmotností 1 247 kilogramů vydržela nějaké čtyři roky, poté již Steve Saleen začal upínat svou pozornost k nástupci. Ten se představil na newyorském autosalonu v roce 2008 v podobě konceptu S5S Raptor, tím však jeho životní kariéra de facto skončila. Malá automobilka se totiž dostala do potíží, které nakonec vyvrcholily nejen odprodejem, ale také odchodem zakladatele.
Před rokem se ovšem Steve S. vrátil na pozici ředitele i majitele firmy a začal ihned spřádat plány, jak navázat v přerušené činnosti. Momentálně tak znovu tuní jeden Mustang za druhým, na vlastní supersport ovšem nezapomněl. Dokonce již naznačil, že novinka vzejde z pět let starého konceptu, což by značilo opětovné využití osmiválcového motoru.
O výkonu a jízdní dynamice asi momentálně nemá smysl spekulovat, název novinky je však jistý. Očekávat totiž máme model S8, který by měl být přesně tím, co si lidé představují pod pojmem americký supersport. V což v rámci zvuku jen doufáme, ovladatelnost by však Saleen měl raději ladit podle tužeb Evropanů.






Koncepční Saleen S5S Raptor se ukázal těsně před odchodem Stevea Saleena ze společnosti. Chystaný model S8 na něj má navázat
Saleen S7 byl prvním a prozatím jediným vlastním modelem americké značky, jež proslula hlavně úpravami Fordu Mustang
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 2 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 5 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva