Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saabokalypsa pokračuje. Spyker chce po GM 3 miliardy dolarů za překažení prodeje Saabu
7.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve světě byznysu jsou peníze vždy až na prvním místě. Snaha Victora Mullera vysoudit 3 miliardy dolarů je tak více než pochopitelná.
S trochou nadsázky se dá říci, že švédská automobilka má jedno z nejlépe fungujících oddělení Public Relations na světě. Po celý minulý rok totiž neustále plnila stránky a weby všech automobilových magazínů, ačkoliv během každého kvartálu vyráběla méně vozů než třeba Porsche. Vrcholný management by si za to mohl potřást rukama a rozdat tučné finanční odměny, kdyby ovšem bylo z čeho. Veškeré zmínky o Saabu se navíc zaměřovaly na jediné: přežije značka? Prosinec loňského roku přinesl jasnou odpověď, o čemž jsme vás neopomněli důkladně informovat. Stejně jako nám neunikla zpráva o elektrovzkříšení nově zformovaným konsorciem NEVS, které se momentálně poněkud zaseklo. Automobilce tehdy dávali rok, maximálně dva. A přitom si říkali, že Saab můžeme na chvíli pustit ze zřetele.
Jenže člověk míní a Spyker mění. Bývalý vlastník švédské značky se totiž obrátil na americký okresní soud v Michiganu, u kterého žaluje koncern General Motors za zablokování plánovaného prodeje čínskému investorovi Youngman Lotus. GM totiž v loňském roce využilo opcí, které de facto zabránily úniku jeho starších technologií do Asie. Toto opatření však pro Spyker znamenalo výraznou finanční ztrátu, neboť Číňané za této situace ztratili o Saab zájem a firma skončila tak, jak skončila. Šéf vlastníka Victor Muller pak vyhodnotil vzniklé ztráty, které Spyker utrpěl neuskutečněním prodeje a dalším rozvojem podnikání v Asii do roku 2016, na 3 miliardy dolarů.
Kroky obou společností, tedy jak zablokování prodeje ze strany GM, tak žaloba ze strany Spykeru, jsou zcela logické a pochopitelné, dnešní svět je totiž zejména o tvrdém byznysu. Mluvčí General Motors James Cain však nad aktuální situací vyjádřil údiv: „Je těžké tomu uvěřit. Celou věc ovšem nemohu komentovat, dokud žalobu neuvidíme na vlastní oči.“
Komentářů se zdržuje rovněž sdružení NEVS, které je aktuálním vlastníkem značky Saab (nikoliv ovšem technologií, které pochází od GM). Spyker navíc tuto firmu ve svém prohlášení naprosto ignoroval, což by mohlo naznačovat něco o uražené ješitnosti. Saabokalypsa tak rozhodně není u konce, přestože datum soudního slyšení ještě nebylo určeno. Co myslíte, kdo vyhraje?






Spyker chtěl aktivity Saabu rozvíjet se svými čínskými partnery i za Velkou zdí a Číňanům nabídnout třeba i model 9-5. GM to překazil, Saab zkrachoval a Spyker chce způsobené ztráty zpět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan