Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily
13.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kočka má devět životů, Saab aspoň devadesát. Příznivci značky přesto asi jásat nebudou - novým majitelem automobilky se stalo asijské konzorcium plné zelených ideálů.
Je to dobrá, nebo špatná zpráva? To je otázka, na kterou si musí odpovědět každý sám, jisté ale po dnešku je, že se potvrdily zvěsti z minulého týdne a novým majitelem loni zkrachovalého Saabu se stala společnost National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).
Že jste o ní nikdy neslyšeli? Není divu, stvořena byla pouze za účelem odkupu zbytků Saabu od jeho likvidátorů a za jejím vznikem stojí japonská investiční firma Sun Investment a honkongská společnost National Modern Energy Holdings, která se zabývá výstavbou elektráren využívajících výlučně obnovitelných zdrojů.
Už výše popsané trochu zavání oportunismem a zveřejněné záměry NEVS, co se Saabem bude dále, jinou příchuť nemají. Asijské konzorcium nepočítá s tím, že by do výroby vrátilo novou 9-5 ani crossover Saab 9-4X, pracovat bude pouze se starou 9-3, kterou bude vyrábět jak elektromobil. Kdy, to přesně není jasné, dříve než s rokem 2013 ale nemáme počítat.
V tiskovém prohlášení likvidátorů Saabu stojí pouze tolik, že: „Společnost (NEVS - pozn. red.) znovu rozjede provoz v Trollhättanu, kde bude veškerý vývoj a výroba zaměřena na elektromobily.” Podmínky prodeje, tedy ani cena zbytků Saabu, nejsou známy, ví se pouze tolik, že transakce zahrnuje i dceřiné firmy Saab Tools a Saab Powertrain.
Nevíme, jak vy, ale nám se tento krok jeví pouze jako začátek nové cesty k bankrotu. Vzhledem k současným možnostem elektromobilů a pochopitelném nezájmu o ně ze strany potenciálních zákazníků se na jejich ideálech - bez nějakého zázraku - těžko dá postavit perspektivní podnikání. „Saabu v novém” tak dáváme rok, maximálně dva...









Saab znovu žije, s modely jako 9-5 je ale stejně amen. Jednak nový majitel nemá práva na jejich části od General Motors a i kdyby je měl, je to mimo jeho plány - budoucností značky je prý elektrický pohon...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB