Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab popřel informace o zkáze čínské investice, nic prý zatím není uzavřené
13.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Žal se odkládá, změna termínu, zapěl by nám při této příležitosti Jiří Korn. Podle nejnovějších informací se kolem vývoje situace v Saabu ve skutečnosti nic dramatického neudálo.
Slova o nekonečném příběhu dostávají s každým dnem vývoje v automobilce Saab nový náboj. Po úterní zprávě o zablokování vstupu investorů ze strany čínské vlády se zdálo, že více než půlroční trápení švédské firmy je definitivně u konce, což bylo možné vnímat i jako pozitivní zprávu. Nechceme tím říci, že bychom Saabu přáli zrovna tento konec, nějaký konec celé „story” už bychom ale uvítali. Předpokládáme, že také vás unavuje dočíst se každý týden o nějakém zvratu v příběhu, o němž jsme již před řadou měsíců psali jako o Hitchcockovském. Jenže on se ke konci podle všeho neblíží, nyní je zase vše jinak.
Publikované informace Autocaru totiž zřejmě nebyly správné. Než se ale dostaneme k jejich uvedení na pravou míru, stojí za to zmínit, že v mezičase se situace pro Saab zdála být ještě horší (a to jste si předevčírem jistě mohli říkat, zda je něco takového vůbec možné...). Opět britský Autocar totiž přišel s tím, že bez ohledu na rozhodnutí čínské vlády pozbyla zájmu o investici do švédské automobilky firma Pang Da. Prý pro ni po podání návrhu na ochranu před věřiteli pozbyl Saab atraktivity a avizované zamítavé stanovisko čínské vlády už vše jen podtrhlo. Peníze od Pang Da jsou přitom pro další vývoj klíčové, neboť bez jejích 245 milionů Eur slíbených za 53,9 procenta akcií společnosti se „švédská automobilová” nehne z místa. Vypadalo to tedy na definitivní konec všech konců a Britové opět tvrdili, že bankrot firmy je otázkou hodin. Za pár chvil tomu ale bylo jinak.
Současný vlastník Saabu, Swedish Automobile N.V., totiž přišel s tiskovým prohlášením, podle nějž se dosud nic zvláštního nestalo a to ani ze strany čínské vlády, ani tamních investorů. „Swedish Automobile N.V. a Pang Da Automobile Trade Co., Ltd zaznamenaly zprávy zpochybňující platnost dohody o spolupráci mezi těmito dvěma firmami poté, co společnost Saab Automobile vstoupila do procesu dobrovolné reorganizace. Swedish Automobile, Saab Automobile i Pang Da Automobile Trade zdůrazňují, že tyto zprávy jsou založeny na nedorozumění,” stojí v tiskovce Saabu.
A podle všeho nejde jen o lití vody na již dávno shořelý dům. Se svým prohlášením přispěla i čínská Pang Da, podle níž přetrvává jak její zájem, tak ochota čínské vlády celé spojení zkoumat. „Žádost byla podána na patřičné úřady čínské vlády a dosud vše probíhá dobře,” řekl Wang Yin z Pang Da a ke zprávě o ztrátě zájmu firmy o švédskou investici dodal: „To musí být nedorozumění. Neměli jsme a nemáme v úmyslu předchozí záměr přehodnotit.”
Jiným slovy - jede se dál, opět. Je tomu již asi tak popáté, co jsme Saab na základě dostupných informací předčasně pohřbili. Kolik že životů má kočka, devět? Uvidíme, jak na tom v tomto směru bude švédská automobilka...
Situace v Saabu je dále jako na horské dráze - jednou nahoře, jednou dole...
Zdroje: Autocar, Saab Automobile, Pang Da Automobile Trade
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB