Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab odmítá, že by se chystal požádat o ochranu před věřiteli
27.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I českými médii včera probleskla zpráva, že se problémy sužovaná švédská automobilka chystá dobrovolně podstoupit proces reorganizace. Skutečnost je ale jiná.
K rozšíření jakékoli zvěsti stačí někdy hodně málo - aby dávala smysl s ohledem na ostatní okolnosti a pocházela z věrohodného zdroje. Přesně tyto parametry měla včerejší zpráva o tom, že se nepříliš solventní švédská automobilka Saab resp. její mateřská společnosti Swedish Automobile chystá požádat o ochranu před věřiteli. Přeloženo do řeči srozumitelné pro každého - firma by se tak rozhodla dobrovolně podstoupit tzv. řízený bankrot neboli cestu restrukturalizace pod dohledem svých věřitelů po vzoru kdysi mateřského koncernu GM, jenž stejným procesem prošel v roce 2009. Tento krok by po všech předchozích peripetiích dával smysl, zprávu navíc vypustil do světa švédský veřejnoprávní rozhlas. Jenže citoval nejmenovaný zdroj a ten pravdu evidentně nemluvil.
Ukázalo se to o pár hodin později, kdy Mats Fägerhag, šéf technického vývoje Saabu, sdělil švédskému rozhlasu, že žádné rozhodnutí o zvolení této cesty nepadlo. Navíc se ještě před večerem ozvala i přímo „švédská automobilová”, která ve svém krátkém tiskovém prohlášení popřela, že by se její dceřiná firma Saab Automobile AB rozhodla dobrovolně podstoupit proces reorganizace podle švédských zákonů. A zopakovala svá slova o hledání jiného řešení, které povede k obnovení výroby ve firmě.
Jenže celá zvěst si mezitím začala žít vlastním životem a i česká média plnila ještě dlouho poté informace, že bankrot Saabu je na spadnutí. Nelze popřít, že k němu může tak jako tak dojít, z hlediska posledních událostí je dokonce docela pravděpodobné, že vedení společnosti na reorganizaci automobilky dříve nebo později vsadí, pro tuto chvíli ale takové řešení v plánu rozhodně není.
Co se bude dít dále? To uvidíme zřejmě již v nejbližších týdnech, kdy bude Saab muset opět zaplatit svým zaměstnancům a pokud k tomu nesežene peníze, odboráři jej zřejmě šetřit nebudou. Riziko ale hrozí z vícero stran a je vlastně až malý zázrak, že firma zatím měla jen relativně drobné problémy s dotírajícími věřiteli. Zřejmě opravdu věří, že se z toho Saab dostane, nebo vědí něco, co my ne...
A jede se dál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva