Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
S německým mýtem už přestávají souhlasit i Němci, mohli by na něj sami doplatit
8.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německé poplatky za používání silnic se mají dotknout jen cizinců. Čím dál méně Němců ale věří, že politici splní, co slíbili - že odpovídající měrou sníží daně.
Mýto - či jakési „silniční známky” - na německých nejen dálnicích, ale také všech ostatních silnicích má být zavedeno od roku 2016. Před příliš silnými růžovými brýlemi varuje například ADAC a také Bavorsko má obavu z ohrožení malého pohraničního styku, proto chce z mýta vyjmout okresy u hranic. Autor tohoto plánu Alexander Dobrindt však kontruje, že se mýto malého pohraničního styku nijak nedotkne.
Jak se nyní ukazuje, málokdo mu to věří. Ještě ze začátku tohoto roku podle německé ARD se zavedením takovýchto poplatků pro cizince v osobních autech souhlasilo 59 procent Němců, nyní už to je údajně jen 49 %. Němečtí občané totiž údajně ne zcela věří tvrzení, že se jejich daně z provozu motorových vozidel sníží odpovídajícím způsobem a mají obavu, že ve výsledku zaplatí více. Podobně se obávají poklesu malého pohraničního styku a také celkového odlivu peněz ze země, které přinese tato podstatná překážka cestovnímu ruchu či dopravě vůbec.
Efekt totiž může být podobný, jaký si politici často slibují od zvýšení daní - že se přímo úměrně zvýší jejich výběr. Zkušenosti z historie by jim však měly napovědět, že tomu tak nikdy není. To samozřejmě platí i naopak, v případě snížení daní. Jak to s německým mýtem ve výsledku dopadne, se zatím musíme nechat překvapit.






Plánované zpoplatnění německých silnic se potýká s čím dál větším nesouhlasem
Zdroj: ARD
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 2 hodinamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 11:51
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
Nejčtenější články
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Tohle auto musí být pro Volkswagen konečně hit. Pokud neuspěje s ním, už nemá z čeho brát
6.3.2025Pozadí vzniku jediného dílu pro auto ukazuje, jak obrovským zásahem do fungování automobilek jsou Trumpova cla
6.3.2025Detaily k novému obřímu motoru Fordu fascinují, s objemem 7,3 litru a výkonem přes 1 000 koní míří do osobních aut
6.3.2025K mání je u nás vzácný superkombík pro chlapy z ocele. S přeplňovaným 6,2 V8 a manuálem jede až 308 km/h
6.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva