Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rusové v beranicích vytáhli starou Ladu na nejnáročnější okruh, je prý jako Porsche
28.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nejrychlejším produkčním autem Severní smyčky Nürburgringu je Porsche 911 GT2 RS. Lada 2101 není tak rychlá, něco ale oba vozy spojuje.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o dění na Severní smyčce Nürburgringu, pak jistě víte, že v Zeleném pekle můžete potkat leccos - od nového držitele rekordu přes ostré hatchbacky až třeba po dodávky či autobusy. Nedávno se ale návštěvníkům nejnáročnějšího okruhu světa naskytla beztak neobvyklá podívaná. Rus Misha Charoudin, který si dříve říkal, pak zase neříkal a teď už si znovu říká Boosted Boris, totiž se svým kolegou vytáhli na Ring Ladu 2101, tedy legendární žigulík ve svém nejklasičtějším provedení.
Úsměvná je již samotná představovačka vozu, které upozorňuje také na zdířku pro zapalování nalevo od volantu po vzoru Porsche. Tento prvek je uzpůsobený co nejrychlejším startům na Le Mans, kde musíte k autu přiběhnout a naskočit do něj. A je tedy vhodnější moci startovat už během této operace. V Porsche je umístění motivováno skutečně tímto a německá auta se jej drží dodnes. Jestli za řešením Lady stojí totéž, nevíme, myslet si to ale můžeme.
Ale nežertujme jen, pozoruhodná je i samotná jízda. Ta má sice opravdu daleko k rekordním času pod sedm minut, s Mischou za volantem ale 2101 rozhodně není nejpomalejším vozem na okruhu. Po většinu času ji ovšem najdeme u pravé krajnice, kde jen občas dosáhne či dokonce překročí český dálniční limit.
Více se o voze, který měl vytočit kapitalisty až doběla, a zejména o dojmech z jeho řízení dozvíte z videa od samotného autora. My pak jen dodáme, že Lada 2101 vážila 955 kilogramů, přičemž zpočátku počítala s 1,2litrovým motorem o výkonu 60 koní. V kombinaci se čtyřstupňovou manuální převodovkou přitom nejvyšší rychlost činila něco přes 140 km/h.
Sedan zůstal ve výrobě do roku 1983, ještě o dva roky déle pak továrna v Togliatti montovala kombi verzi 2102. Nástupci pak sice byli značení jiným číslem, pořád šlo ale v základech o stejný vůz, jehož výroba skončila vlastně docela nedávno...














Boosted Boris se na Ring vydal s Ladou 2101
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 2 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 3 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 5 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 6 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva