Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rolls-Royce Dawn na nové ilustraci, ve skutečnosti asi jiný nebude
18.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britskou novinku si již minulý týden mohli prohlédnout dealeři značky. Dawn má přitom plně dostát svému názvu, pod kapotou pak nabídne 632 koní.
Na britskou novinku jsme si důkladně posvítili v minulém týdnu, kdy Rolls-Royce pustil do světa první tiskovou zprávu. Ta byla zaměřena především na název Dawn (v překladu Úsvit či třeba Rozbřesk), kterým se automobilka klaní své minulosti. Šéf značky Torsten Müller-Ötvös pak navíc dodává, že označení plně symbolizuje, co od kabrioletu máme očekávat. Tedy „čerstvé zážitky spojené s každým novým dnem, probuzení a otevření se novým smyslům a slunečním paprskům“.
Kromě opájení se nebem nad hlavou pak na majitele čeká působivá jízdní dynamika, neboť stejně jako kupé Wraith bude i Rolls-Royce Dawn osazen 6,6litrovým dvanáctiválcem o výkonu 632 koní a točivém momentu 800 Nm. Jeho hmotnost sice vlivem přidaných výztuh naroste, i tak se ovšem se zrychlením na stovku maximálně za 5 sekund dá stoprocentně počítat. Nejvyšší rychlost pak dozajista přesáhne dvousetkilometrovou metu.
Kromě toho máme očekávat noblesní vzhled, který nebude příliš vybočovat ze zajetých firemních kolejí. V tomto ohledu zde přitom máme již několik neoficiálních ilustrací, které vždy staví na prakticky zcela rovné boční linii zakončené elegantní zádí. Ta rozhodně není buclatá jako u mnohé levnější konkurence, což je dáno i použitím klasické plátěné střechy namísto pevných skládacích panelů.
Nic bližšího již momentálně nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že vůz byl již minulý týden oficiálně představen dealerům na meetingu v Kalifornii. Nikdo z nich sice prozatím nepustil do světa žádnou fotku či video, extra překvapení ale skutečně nečekáme. Dá se tak předpokládat, že na jaře příštího roku spatříme oficiálně tytéž tvary, jaké nám aktuálně prezentují amatérští designéři.
Chystaný Rolls-Royce Dawn rozhodně výrazně jinak nebude
Pro úplnost pak přidáváme do placu i předchozí neoficiální ilustrace, na kterých je vzhled britského kabrioletu prakticky totožný
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva