Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rimac Concept-One: elektrický supersport ohromí 1 088 koňmi
5.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyři elektromotory a dvě převodovky se souhrnným výkonem přes tisíc koní. Postaví neznámá chorvatská firma bateriemi poháněnou odpověď na Bugatti Veyron?
Doplněno 16.30: Přidali jsme pár dalších fotek, které sice neodhalují podobu vozu, ale ukazují nové detaily jako elektroniku nebo konstrukce světel a pohonu.
Zdá se, že dobrá dostupnost pokročilých technologií a značně zjednodušená konstrukce elektromobilu oproti vozům s klasickými motory a převodovkami vytvořily živnou půdu pro spoustu firem a firmiček, o kterých jsme až dosud neslyšeli.
Jednou z nich bude asi také chorvatská společnost Rimac Automobili s nemalým cílem - porazit Veyron pomocí elektrické energie. Jejich Concept-One navrhli designéři Adriano Mudri a Goran Popovic, kteří údajně pracovali pro Lamborghini, McLaren a Maserati. Má jít o vůz vybavený čtyřmi vodou chlazenými elektromotory umístěnými podél osy a párem nezávislých jednostupňových převodovek, jež bude k vidění na frankfurtském autosalonu.
Sportovní dvoudveřový automobil podle tvrzení internetových stránek firmy výrobce disponuje celkovým výkonem 1 088 koní (každý elektromotor má 272 k) a maximálním točivým momentem 3 800 newtonmetů (950 Nm na kus). Concept-One by měl být schopen při hmotnosti 1 650 kg rozjet se z místa na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 305 km/h.
Kapacita akumulátorů se zdá být nadprůměrná (firma uvádí až 92 kWh), ale pořád jde o ekvivalent pouze necelých 23 litrů nafty a čím vyšší bude toto číslo, o to déle bude muset být vůz připojen na nabíječku. Pravdou je, že na trhu zatím není elektromobil, který by se mohl pochlubit reálným dojezdem 300-350 kilometrů na nabití (tedy pokud nebudete využívat jeho potenciál), pořád je zde ale problém s hmotností a tím pádem i cenou. Pokud výrobce použije li-ion akumulátory (a že mu nic jiného nezbude, neboť i ty jsou pořád velmi drahé), pak 92 kWh akumulátorů bude znamenat téměř tunu hmotnosti. Na řešení celého zbytku vozu pak při udané hmotnosti zbývá jen 650 kg - toho snad i lze docílit, ale jen za cenu použití extrémně lehkých a tedy i extrémně lehkých materiálů. A jen oněch 92 kWh akumulátorů přijde výrobce skoro na 2 miliony korun...
Jistě k ceně Veyronu je pořád daleko, přesto se nám celá vize jeví být poněkud utopická. Ale uvidíme ve Frankfurtu, pokud tam lidé z Rimacu skutečně něco přivezou, budeme mít mnohem jasněji v tom, jak se věci mají.












Čtyři elektromotory znamenají snadné vektorování síly zvlášť na každé kolo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
před 9 hodinamiNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
Nejčtenější články
Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18.3.2025Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.15. 20:29 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.15. 10:15 - Truck Daškam
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB