Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič cisterny se zkusil otočit na silnici na hraně útesu. Podívejte se, jak dopadl
30.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Silnice široká sotva na dvě auta, na jedné straně skála, na druhé sráz. Tady by se otáčel jen dokonalý machr, nebo totální šílenec.
Řidiči kamionu jsou v silničním prostředí samostatnou kapitolou. Relativně uzavřená komunita profesionálních šoférů se svým jednáním často dobrovolně vymezuje vůči řidičům osobních vozů. Jedni nemohou a nebo spíše nechtějí pochopit druhého, naschvály nejsou ničím výjimečným. Nevraživost potkáváme denně na cestách a někdy může zajít za hranice rozumného chování.
Přitom za volantem aut všech velikostí sedí pořád jen lidé. Pocit nadřazenosti kamioňáků lze do jisté míry chápat - řidiči nákladní soupravy sice občas vyvedou hloupost, ale jinak v sobě nezřídka skrývají ohromné schopnosti a zkušenosti. Ovládat mnohatunový kolos není snadné a když to děláte řadu hodin den co den...
Někteří piloti náklaďáků díky tomu disponují výjimečným umem nebo alespoň podobně mimořádným sebevědomím. Jedno z toho bude platit i v dnešním případě, kdy se jeden čínský šofér náklaďáku rozhodl otočit ve slepé uličce. Ale ne jen tak ledajaké, bylo to na dost improvizované silnici, jejíž hranice na jedné straně definovala skála a na druhé hluboký sráz. A svodidla nikde.
Odvážný muž ukázal nervy z oceli, když na takovém místě zkusil otočit cisternu. Manévr roku na hranici života a smrti mohl provést jen tak, že částí cisterny i kusem zadní dvounápravy pravidelně visel nad strží. Musel trpělivě mnohokrát popojet vpřed a zad, aby mohl kamion nasměrovat zpět do směru, ze kterého přijel.
Nás nutně fascinuje jeho důvěra v pořádně nezpevněný povrch - stačilo by odlomení hrany silnice a na kameře by měl řidič své poslední minuty života. Místo toho za pomocí závozníka na centimetr přesně několikrát otočí volantem a vítězně odjede toužebným směrem. Machr, nebo šílenec? Posuďte sami, tohle se na každý pád hned tak nevidí...
Profesionál v akci. Schválně můžete spočítat, kolikrát si musel řidič přeřadit, aby manévr bezpečně vyřešil
Zdroj: AroundThe World@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 2 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva