Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault vyhodil Tavarese jen kvůli jeho slovům, k GM se tedy nestěhuje
11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tavares u Renaultu končí kvůli nedávným výrokům, které se týkaly touhy vést General Motors. Přesně to řekl nejvyšší boss aliance Renault-Nissan na IAA.
Před několika dny jsme přinesli zprávu, že Carlos Tavares, výkonný ředitel Renaultu, u této francouzské automobilky končí. Tehdy se zdálo, že tak učinil z vlastní vůle a naplňuje v médiích avizovanou touho přestěhovat se k General Motors nebo k Fordu, tedy za oceán. I s tamní ekonomikou již má zkušenosti, před působením v Renaultu vedl americkou divizi Nissanu.
Nové informace však naznačují, že žádný vysoký post jistý nemá, a to ani u GM, ani u Fordu. Sám přitom řekl, že jeho zkušenosti by byly „cenné pro jakoukoliv automobilku” a že „by byl poctěn, kdyby mohl vést společnost, jako je GM”. To se v diplomatické mluvě považuje za nesmělé avízo „přestupu”, jenže realita je jiná.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, včera na frankfurtském autosalonu jasně uvedl, že Tavares „by stále u Renaultu pracoval, nebýt jeho prohlášení, týkajících se GM”. Dle Ghosna totiž tato Tavaresova slova vzbudila až nečekaně silnou reakci jak uvnitř automobilky, tak vně a po mnoha jednáních se ve firmě shodli, že bude nejlepší, když Tavares odejde.
Tavares je motoristický nadšenec a závodník. Za své působení u Renaultu například ve spolupráci s Caterhamem pomohl vzkřísit značku Alpine, spolupracoval s Daimlerem na příštím Twingu a ani návrat Renaultů do luxusní třídy se značkou Initiale Paris není bez jeho přičinění. I přesto se Renault vrátil k zisku.
Zcela s ním ukončovat spolupráci kvůli pouhé veřejné deklaraci ochoty vést jednou jinou, větší firmu (k tomu by svolila většina manažerů, akorát o tom nemluví) se nám zdá být poněkud malicherné. Ale každopádně jde o fakt, dokud Renault nenajde náhradu, Tavaresovo místo COO zaujme sám Ghosn.



Carlos Tavares se postaral Renaultu o zisk, nyní však končí kvůli svým výrokům.
Zdroj: Autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva