Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Safrane 2012: šafrán se vrátí, jako korejský klon (foto)
2.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Může se korejský duchovní nástupce modelů Safrane či Vel Satis objevit také na starém kontinentu? Při honbě za výdělky není nic vyloučené.
Velké Renaulty se vedle německé a zčásti i britské konkurence asi nikdy neprosadily tak, jak automobilka zamýšlela. Vzpomeňte na poslední Vel Satis, jeho předchůdce Safrane nebo model 25. Mimo Francii platí tyto vozy všude za exotiku. Dnes Renault zkouší oslovit zákazníky skrze levný sedan Latitude, nebo jinak též Samsung SM5 a i když nechci být poslem špatných zpráv, firma asi díru do světa opět neudělá. Ani to ale nebrání značce jít rozměrově ještě výš.
Letos jsme několikrát představili Renault Samsung SM7 postavený na poslední platformě Nissanu Maxima a vybavený šestiválcovými motory o objemu 2,5 a 3,5 litru a výkonu 185 respektive 254 koní. Ne náhodou. Již tehdy jsme předjímali možný příchod stejného vozu s logem Renaultu, a jak se ukazuje, naše předpověď nebyla scestná. Čínský web Auto.Sina zveřejnil špionážní fotografie nového velkého Samsungu, ze kterého se vyklubal Renault.
Že k nám záběry doputovaly z Číny, není náhodné. Podle dostupných informací by se tento vůz neměl prodávat v Evropě, ale Safrane (jak byl vůz pracovně nazván) bude nabízen zákazníkům v Asii, Rusku, Blízkém východě a možná ještě v Jižní Americe. I zde ale může platit „nikdy neříkej nikdy“, tím spíše, když víme, že vývoj stál téměř pět miliard korun. To je pak každá příležitost, jak z této částky nevyrobit účetní ztrátu, rozhodně dobrá.


Pokud by se měl největší Renault objevit v Evropě, bude potřebovat dieselový motor, což by ale nemusel být problém, Francouzi použili vidlicový šestiválec dCi již v modelu Latitude
Foto: Auto.Sina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 26 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 26 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan