Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault překvapil. Podívejte se, jak rychlé a hravé auto dostal do výroby
7.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mnozí nevěřili tomu, že Renault dokáže novodobému Alpine A110 nadělit ty vlastnosti, které definovaly jeho předchůdce. Jenže zjevně to dokázal.
Trvalo to věky. Už v roce 2008 jsme psali o tom, že Renault plánuje oživení značky Alpine a v roce 2012 vám ukázali první koncept novodobého Alpine A110. Čekali jsme ale ještě další čtyři léta na chvíli, kdy Francouzi přišli s hotovým autem a teprve letos do detailu představili produkční verzi. Teď se za volant vozu dostali první lidé mimo automobilku a zdá se, že všechno to čekání za to stálo.
První testy proběhly na velmi technickém okruhu Grand Sambuc ve Francii a zdá se, že pro nový A110 je to ideální hrací plocha. Kupátko s výkonem 186 kW (250 koní), hmotností 1080 kg a pohonem zadních kol bohužel postrádá manuální převodovku, i s automatem se ale zdá být velmi poslušné. Řidič na videu ovládá Alpine jako autíčko na dálkové ovládání a A110 do zatáček pokládá v přetáčivých smycích s pozoruhodnou lehkostí. Jízda připomíná motokáru na studených pneumatikách - stačí předek namířit do vnitřní strany zatáčky, nechat záď vklouznout do šikany a pak už jen plynem s úsměvem korigovat výjezd dveřmi napřed.
Přetáčivé tendence se u dnešních aut nenosí, je příjemné vidět, že Alpine zůstal u starých pořádků a pokračuje v návaznosti na svoji historii. Pozitivní je vypínatelná stabilizace, která to všechno dovoluje a sympatická je i dynamika vozu v přímce, bez níž to také nejde. I na krátkých rovinkách se Alpine podívá za hranici 200 km/h, i tady jsme čekali méně.
Podívejte se na to všechno sami. Zatím nemáme dojmy z první ruky, ale z toho, co můžeme vidět, je tohle překvapivě rychlé a překvapivě hravé auto...
Nový Alpine A110 se předvedl v pro něj ideálním prostředí a nezklamal ani v nejmenším
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před hodinou - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 2 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 4 hodinami - Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 5 hodinami - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva