Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé
31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.
A Renault Laguna Coupe je její další obětí. Renault totiž včera oznámil, že tento model nově nabídne ve verzi dCi 110, tedy s motorem 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 110 koní dosahovaném v 4 000 ot./min a maximálním točivém momentu 240 Nm posazeném do 1 750 ot./min.
Že něco podobného přijde jsme po předchozích vyjádřeních Renaultu očekávali, předpokládali jsme ale spíše použití motoru dCi 130, tedy nové naftové šestnáctistovky s uhádnutelným výkonem. Nestalo se, volba padla rovnou na starší jedna-pětku.
Důvod pro osazení aut, která se snaží budovat svou image na svém oslnivém stylu, s nímž malý naftový motor používaný třeba v Dacia Lodgy nejde příliš dohromady, je přitom prostý. Krom existence jisté poptávky je to především znovu snaha nabídnout verze s co nejnižšími produkovanými emisemi CO2, tedy co nejnižší normovanou spotřebou. Vyplatí se to nejen Renaultu, který tak ušetří za pokuty Evropské unii, ale tento faktor vyvolává i onu poptávku, koupě se totiž vyplatí také zákazníkům. Ti ušetří za rozličné, mnohdy významné daně placené ve svých domovinách, a tak po podobné variantě sáhnou, i když třeba takové auto původně nechtěli.
Proto také bude Laguna Coupe dCi 110 nabízena jen ve Francii, Španělsku, Belgii, Holandsku a Itálii, kde si zákazníci budou moci za cenu od 30 400 Eur, tedy cca 770 tisíc Kč (platná ve Francii) vychutnat akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 4,2 litru nafty na 100 km a to odpovídá emisím 109 g CO2 na kilometr.
U nás k mání nebude a litovat zřejmě není čeho. Zajímavé je, že k mání bude i v provedení Black Edition, které kontrast mezi vizuálním a technickým vybavením vozu ještě umocní.
Renault Laguna Coupe s motorem 1,5 dCi? To už se nám zdá trochu přes čáru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva