Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé
31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.
A Renault Laguna Coupe je její další obětí. Renault totiž včera oznámil, že tento model nově nabídne ve verzi dCi 110, tedy s motorem 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 110 koní dosahovaném v 4 000 ot./min a maximálním točivém momentu 240 Nm posazeném do 1 750 ot./min.
Že něco podobného přijde jsme po předchozích vyjádřeních Renaultu očekávali, předpokládali jsme ale spíše použití motoru dCi 130, tedy nové naftové šestnáctistovky s uhádnutelným výkonem. Nestalo se, volba padla rovnou na starší jedna-pětku.
Důvod pro osazení aut, která se snaží budovat svou image na svém oslnivém stylu, s nímž malý naftový motor používaný třeba v Dacia Lodgy nejde příliš dohromady, je přitom prostý. Krom existence jisté poptávky je to především znovu snaha nabídnout verze s co nejnižšími produkovanými emisemi CO2, tedy co nejnižší normovanou spotřebou. Vyplatí se to nejen Renaultu, který tak ušetří za pokuty Evropské unii, ale tento faktor vyvolává i onu poptávku, koupě se totiž vyplatí také zákazníkům. Ti ušetří za rozličné, mnohdy významné daně placené ve svých domovinách, a tak po podobné variantě sáhnou, i když třeba takové auto původně nechtěli.
Proto také bude Laguna Coupe dCi 110 nabízena jen ve Francii, Španělsku, Belgii, Holandsku a Itálii, kde si zákazníci budou moci za cenu od 30 400 Eur, tedy cca 770 tisíc Kč (platná ve Francii) vychutnat akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 4,2 litru nafty na 100 km a to odpovídá emisím 109 g CO2 na kilometr.
U nás k mání nebude a litovat zřejmě není čeho. Zajímavé je, že k mání bude i v provedení Black Edition, které kontrast mezi vizuálním a technickým vybavením vozu ještě umocní.




Renault Laguna Coupe s motorem 1,5 dCi? To už se nám zdá trochu přes čáru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 45 minutamiSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 2 hodinamiMajitel krutě poznal úskalí aukčního prodeje bez rezervní ceny, jeho milované auto mu někdo vyfoukl za drobné
před 3 hodinamiPorsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 5 hodinamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:00 - abgx1
- Cyklistické vlákno před 2 hodinami - budik
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Onboard videa včera - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch