Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně
18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault si pro svůj fatálně neúspěšný elektrosedan představuje posmrtný život v Číně. Podle Ghosna Renault jedná s úřady a je připraven zahájit výrobu.
Elektrická verze sedanu Fluence patří k velmi málo úspěšným vozidlům Renaultu, jak svědčí i ukončení výroby tohoto vozu zkraje letošního roku. Naopak standardní Fluence zákazníky docela táhne, třebaže ne všude. Ani životní dráha elektrického Fluence ještě nemá být zcela skončena - automobilka jej chce začít vyrábět v Číně a nabízet jen na tomto trhu.
Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna probíhají jednání s čínskými úřady. Pokud dopadnou dobře, je Renault „připraven vyrábět Fluence v Číně”. Pravděpodobně by se prodával pod nějakou jinou značkou, zatím však není jasné, pod jakou. Výroba by jistě byla z většinové části v režii Dongfeng Motor, čínského partnera Renaultu.
Elektromobily jsou v Číně docela dobrým nápadem; alespoň na papíře to tak vypadá. Státní, ale i provinční podpory jsou obrovské - například v Šanghaji v přepočtu až okolo půl milionu korun. K tomu také ve velkých městech dostanete registrační značky normálně, neúčastníte se loterie o registraci auta, která je jediným způsobem, jak získat registraci na auto se spalovacím motorem.
Přesto si však v celé Číně vybralo automobil na baterky jen asi 6 900 lidí. To představuje 0,3 promile všech automobilů v loňském roce v Číně prodaných. V realitě tedy převažují jejich nevýhody, kterých není málo. Snaha Renaultu vyrábět a prodávat elektrické sedany Fluence v Číně se tedy s velkou pravděpodobností setká s neúspěchem, stejně jako v Evropě.
Renault chce nabízet Fluence Z.E. v Číně, dopadnou-li dobře jednání s úřady
Zdroj: Auto news
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 4 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 6 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie