Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně
18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault si pro svůj fatálně neúspěšný elektrosedan představuje posmrtný život v Číně. Podle Ghosna Renault jedná s úřady a je připraven zahájit výrobu.
Elektrická verze sedanu Fluence patří k velmi málo úspěšným vozidlům Renaultu, jak svědčí i ukončení výroby tohoto vozu zkraje letošního roku. Naopak standardní Fluence zákazníky docela táhne, třebaže ne všude. Ani životní dráha elektrického Fluence ještě nemá být zcela skončena - automobilka jej chce začít vyrábět v Číně a nabízet jen na tomto trhu.
Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna probíhají jednání s čínskými úřady. Pokud dopadnou dobře, je Renault „připraven vyrábět Fluence v Číně”. Pravděpodobně by se prodával pod nějakou jinou značkou, zatím však není jasné, pod jakou. Výroba by jistě byla z většinové části v režii Dongfeng Motor, čínského partnera Renaultu.
Elektromobily jsou v Číně docela dobrým nápadem; alespoň na papíře to tak vypadá. Státní, ale i provinční podpory jsou obrovské - například v Šanghaji v přepočtu až okolo půl milionu korun. K tomu také ve velkých městech dostanete registrační značky normálně, neúčastníte se loterie o registraci auta, která je jediným způsobem, jak získat registraci na auto se spalovacím motorem.
Přesto si však v celé Číně vybralo automobil na baterky jen asi 6 900 lidí. To představuje 0,3 promile všech automobilů v loňském roce v Číně prodaných. V realitě tedy převažují jejich nevýhody, kterých není málo. Snaha Renaultu vyrábět a prodávat elektrické sedany Fluence v Číně se tedy s velkou pravděpodobností setká s neúspěchem, stejně jako v Evropě.










Renault chce nabízet Fluence Z.E. v Číně, dopadnou-li dobře jednání s úřady
Zdroj: Auto news
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva