Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio III RS: poslední kus vyroben, jedna etapa je u konce
29.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault Sport vyrobil poslední kus Clia RS třetí generace. Snad vědom si rozporuplných reakcí na specifikace té čtvrté se tímto krokem ani moc nepochlubil.
A přitom by bylo čím se chlubit. Ačkoli modely Renaultu primárně cílí na docela jinou klientelu, třetí generace Clia RS si dokázala získat srdce mnoha příznivců ryzích sporťáků, třebaže v malém balení. Stačil na to mimo jiné skvělý atmosférický motor, manuální převodovka, nízká hmotnost a dobře naladěný podvozek. Ostatně nejen o tom se můžete dočíst v našem dřívějším testu Renaultu Clio RS Gordini.
Jak už to ale dnes chodívá, výrobce se nechal strhnout choutkami na oslovení jistě ne tak loajálního, ale rozhodně širšího auditoria připraveného naslouchat o něco lacinější symfonii stavící na přeplňování, automatu a více kompromisním ladění mířícím více k jakémusi GT než skutečnému malému sporťáku. Ačkoli jsme novým Cliem RS zatím nejeli, z jeho představení je podobné zaměření více než zřejmé a leccos napovídají i choutky Renault Sportu postavit Clio Estate RS, tedy vůbec první kombík v jeho historii.
Minimálně mezi odbornou veřejností není podobná překotná změna vnímána zcela libě, a tak byla výroba dosavadního malého eReSa ukončena vcelku potichu. Žádná tisková zpráva, žádná pompa, pouze krátké sdělení na Facebooku konstatující, že 24. října, tedy na konci minulého týdne, sjel z výrobní linky poslední exemplář v červeném laku. To je vše.
Jedna významná etapa v historii Renaultu je tím u konce. Automobilka se podle nás v nejnešťastnější moment zařadila do proudu, ve kterém všichni bojují o stejného zákazníka, místo toho, aby se „držela svého” a snažila se na neustále zmenšujícím se trhu prosadit s produktem, který nikdo jiný nenabízí. Jestli jsou naše obavy pravdivé ale teprve uvidíme - zatím si už i u nás můžete pořídit standardní Clio, model RS přijde ke slovu až začátkem příštího roku.
Clio III RS odchází do zaslouženého odpočinku, žezlo ale předává úplně jinak koncipovanému autu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva