Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích

Tato zpráva může znít banálně, ale skrývá se v ní více, než byste čekali. Renaultsport je totiž se svými modely velmi úspěšný a obliba provedení Gordini vše jen podtrhuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích

21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tato zpráva může znít banálně, ale skrývá se v ní více, než byste čekali. Renaultsport je totiž se svými modely velmi úspěšný a obliba provedení Gordini vše jen podtrhuje.

Tisíc vyrobených aut se pro automobilku velikosti Renaultu nezdá být ternem, u zvláštního provedení sportovní verze jakéhokoli vozu ale jde o vysoké číslo. Tisícovku vyrobených exemplářů totiž právě překročil model Clio Gordini RS. A zvládl to za méně než rok, do prodejů se dostal v květnu 2010.

Pokud byste snad poslední roky zcela ignorovali dění v automobilismu, připomeňme, že Renault značku Gordini oživil na sklonku roku 2009, kdy představil Twingo Gordini RS, zmíněné Clio jej následovalo o pár měsíců později. Oba vozy pak dorazily na český trh na konci loňského května. Později se navíc nabídka Renaultů Gordini rozrostla o slabší Twingo Gordini a nejnověji i o Wind Gordini, který byl představen na nedávno skončivším ženevském autosalonu.

I když starší z nás budou mít značku Gordini a její modrý háv s bílými pruhy spojen hlavně se špičkovou závodní technikou, která svého času panovala na světových rallye, dnes je znakem pouhých designových úprav a v některých případech i lepší výbavy. Právě Clio Gordini RS se od „běžného” RS odlišuje pouze jiným ztvárněním karoserie a interiéru.

A teď ty zajímavější informace. I přesto, že nabídka současných Renaultů Gordini nezní kdo ví jak atraktivně, plná polovina zákazníků Clia RS a Twinga RS si za poslední rok zvolila právě toto provedení. Renault navíc tvrdí, že oba zmíněné vozy jsou vládci svých segmentů. Twingo RS má mít mezi sportovními supermini (segment A) tržní podíl plných 25 procent, Clio RS pak mezi sportovními mini (segment B) 16 procent. Pokud polovina zákazníků obou vozů volí verze Gordini, mají i ony ve svých třídách pozici více než dobrou.


Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 1 - Renault Clio Gordini RS 02Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 2 - Renault Clio Gordini RS 03Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 3 - Renault Clio Gordini RS 04Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 4 - Renault Clio Gordini RS 05Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 5 - Renault Clio Gordini RS 06Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 6 - Renault Clio Gordini RS 07Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 7 - Renault Clio Gordini RS 08Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 8 - Renault Clio Gordini RS 09Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 9 - Renault Twingo Gordini RS 01Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 10 - Renault Twingo Gordini RS 02Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích - 11 - Renault Twingo Gordini RS 03
Renauty Twingo RS a clio RS ve verzi Gordini

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.