Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault chce stavět sportovní elektromobily. Asi ze snů a zbožných přání
23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je hezké si něco přát, ale je dobré přitom brát v potaz, zda je to vůbec uskutečnitelné. Smysluplný, elektřinou poháněný sportovní vůz je dnes ryzí utopií.
Dovolím si na úvod použít citát z našeho právě připravovaného testu Opelu Ampera, který vydá za tisíc teoretických propočtů: „Rychlá jízda vyčerpala akumulátory za pouhých 20 kilometrů. Nevím, jestli i vy prožijete při čtení těchto řádků mnou zažívanou úzkost, ale jiné pocity jsem z toho opravdu neměl. Takový rychlý přesun po oněch 20 kilometrech trval necelých 10 minut. To je za volantem skoro nic, pouhý mžik. Dobít akumulátory ale trvalo ve většině případů 8-9 hodin.”
Opel Ampera má akumulátory o kapacitě 16 kWh a hmotnosti 175 kilogramů. Sportovní auto to rozhodně není, se svými 150 koňmi výkonu dokáže jet maximálně svižně, omezovač rychlosti má na 160 kilometrech v hodině. Pokud by někdo chtěl udělat elektrický sporťák, musel by u dát asi tak dvakrát více výkonu, který by akumulátory vyčerpal ještě rychleji. Na alespoň víkendový dojezd na nabití okolo 150 kilometrů sportovní jízdou by to tak chtělo přinejmenším nějakých 160 kWh kapacity akumulátorů.
Dá se to? Jistě, v nejlepších dnes široce dostupných akumulátorech (li-ion) by to znamenalo přinejmenším 1,75, ale spíše ke 2 tunám hmotnosti jen v akumulátorech. Dobíjení by pak v obvyklé zásuvce trvalo přinejmenším dva dny (a jak právě test Ampery ukázal, i využít naplno pouhé kombinace 230 V a 16 A, zdánlivě běžné, není v praxi vůbec samozřejmé).
Už z toho je zjevné, že do vynalezení mnohonásobně lepší akumulátorů je alespoň trochu využitelný sportovní elektromobil něco naprosto nerealizovatelného, nevychází to ani na papíře a vězte, že praxe je vždy ještě horší. Renault se přesto pochlubil tím, že by rád podobný vůz vyvinul.
Thierry Koskas, nejvýše postavený člověk v Renaultu odpovědný za elektromobily britskému Autocaru prozradil, že by firma mohla vyvinout elektrické verze modelů Renaultsportu nebo právě znovuzrozeného Alpine. Celá věc je prý podrobována zkoumání a „jsou zde nějaké myšlenky to udělat”. Koskas dále mj. řekl: „Přineslo by to leccos dobrého ve smyslu jízdních vlastností a akcelerace.”
Ano, přineslo by, mohlo by, ale nepřinese a nemůže. Leda by chtěl Renault takové auto stvořit ze snů a zbožných přání, v dnešní realitě se takový, na trhu skutečně uplatnitelný vůz zkrátka nedá postavit.
Vůbec nechápeme, proč někdo o takových věcech mluví, je to prostě nesmysl. Možnosti elektromobilů dnes začínají i končí u městských „postrků” typu Renault Twizy a jejich sportovní provedení leda u modro-bílých polepů z Gordiniho vzorníku...
Koncept sporťáčku Renault DeZir z roku 2010 byl elektrický. Pochopitelně z něj nebylo nic, tedy nepočítáme-li jeho otisk do nového Alpine A110-50. To je ale zcela konvenční vůz...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva