Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Captur 2013 na první upoutávce: už jsme viděli více
8.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka se začíná pomalu rýsovat. Pod kapotou nabídne dieselové i benzinové motory, výkon ale zřejmě zamíří jen na přední kola.
Každým dalším dnem nejsme blíže pouze autosalonu v Detroitu, ale pro Evropu také mnohem důležitější Ženevě. Díky tomu by neměla překvapit stále četnější frekvence novinek, které se na švýcarské půdě představí. Jednou z nich je i Renault Captur, jenž na identickém místě v podobě konceptu debutoval již před rokem. Letos se očekává produkční verze, která původní odvážné tvary výrazně osekala. Výsledkem tak bude jen o trochu pompéznější čtvrtá generace Renaultu Clio, na jejíž platformě bude novinka založena.
Do prodeje by se přerostlý hatchback měl dostat ještě ve druhém čtvrtletí, přičemž pod jeho kapotou můžeme očekávat identické pohonné jednotky, jakými disponuje i Clio. To znamená turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní či benzinový čtyřválec 1,2. Ten při atmosférickém plnění nabídne 75 koní, dočkat bychom se ovšem měli i verze s přeplňováním naladěné na 120 koní.
Pod kapotou pak nebude chybět ani 0,9litrová pohonná jednotka, která produkuje 90 koní a je standardně spřažena se systémem start/stop. Tento tříválec nás ovšem výrazně zklamal již u standardního Renaultu Clio, kde měl na starosti pohyb menší hmoty. V případě modelu Captur tak zřejmě bude strádat ještě více.
Více informací o konkurenci pro Nissan Juke nemáme. S ohledem na alianci francouzské a japonské značky je ovšem jasné, že oba vozy si do zelí nepolezou. Díky tomu zřejmě Captur nabídne jen pohon předních kol, k čemuž jej předurčuje i platforma B. Pro systém 4x4 by totiž bylo nutné přesedlat na verzi B0 (či M0), kterou používá Dacia.
Renault Captur, francouzská konkurence pro Nissan Juke, se ukázal na prvním oficiálním snímku
Dřívější únik náčrtů nového Renaultu Captur ukázal, že půjde spíše o přerostlé Clio než o zcela nový model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva