Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Alpine: možná podoba produkční verze je venku, srkze patentové snímky
22.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to jen na patentování podoby konceptu, ale tohle není stejné auto. Má méně agresivní zadní difuzor s centrálním výfukem a konvenční zadní okno.
O znovuvzkříšení značky Alpine se mluví již hezky dlouho. Minulý víkend krátce před zahájením letošního již 83. ročníku závodu 24 hodin Le Mans však francouzská automobilka Renault nezůstala pouze u řečí, ale přišla rovněž s předpdoukčním konceptem. Ten možná řadu lidí zklamal, přeci jen oproti předchozí studii šlo o radikální odklon v poněkud retrospektivním stylu. Naděje ovšem umírají poslední, což záhy potvrdil šéf značky Bernard Ollivier. Ten totiž dodal, že na základě ohlasů odborné i laické veřejnosti může dojít k přepracování vzhledu.
Nové snímky z patentového úřadu ovšem naznačují, že s velkou proměnou počítat nemáme, pokud tedy Renault ještě nezmění názor. K návštěvě úřadu WIPO (World Intellectual Property Organization) a můžete namítnut, že by mohlo jít jen o zaregistrování vzhledu konceptu z Le Mans. Ani to vyloučit nelze, oproti této studii si ovšem ale na „přihlášeném autě” můžeme všimnout některých odlišných detailů. Především zmizelo zadní křídlo, místo něj tu máme konvenční zadní okno. Méně agresivní je pak i difuzor, který již není rámován koncovkami výfuku. Ty se smrskly do jedné, jež navíc nahradila uprostřed usazené brzdové světlo vyvedené ve stylu Formule 1. A viditelná je konečně i grafika předních a zadních světlometů.
Poněkud zarážející je tak jen velikost zpětných zrcátek a absence klik dveří, které nás vrací zpět ke konceptu, patentové malůvky ale někdy nebývají dokonalé. Je tedy otázkou, co přesně vidíme, i kdyby ale mělo jít jen o „koncept bez nálepek”, stálo by to za pozornost. Než Renault vyrukuje s hotovým autem, mohl by ukázat ještě nějaký produkci bližší exemplář, se kterým by dorazila alespoň nějaká ta fakta o pohonném ústrojí. V jeho případě totiž doposud nevíme, zda zadní kola bude roztáčet 1,6litrový nebo dvoulitrový motor. Přeplňování u toho ale bude určitě, stejně jako nízká hmotnost.
Patentové snímky naznačují, že produkční verze Renaultu Alpine se oproti konceptu jen zbaví samolepek a poupraví pár detailů
Zdroj: Planete-GT.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch