Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu

Ani ne den poté, co se Toyota pochlubila rekordním zápisem se svým elektrickým závoďákem na Severní smyčce Nürburgringu, uvolnila očekávané vide zachycující celý výkon. Beze střihu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu

31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani ne den poté, co se Toyota pochlubila rekordním zápisem se svým elektrickým závoďákem na Severní smyčce Nürburgringu, uvolnila očekávané vide zachycující celý výkon. Beze střihu.

Přiznáme se narovinu, elektromobily nám v poslední době příliš velkou radost nedělají. Ne snad, že by nám nebyly sympatické některé jejich funkční vlastnosti, ale místo toho, aby budoucnost elektřinou poháněných vozů automobilky pečlivě zvážily a racionálně na jejich využití vsadily tam, kde s ohledem na jejich limity dané hlavně možnostmi současných akumulátorů dávají alespoň nějaký smysl, jsou nám pod tlakem zeleného marketingu a modrých evropských regulací nuceny jako dokonalé univerzální řešení budoucí mobility. Stačí, aby na jejich spotřebu a tudíž emise CO2 bylo pohlíženo jako na nulovou (což je samozřejmě absolutní nesmysl) a výrobci rázem mají i ohromnou ekonomickou motivaci začít prodávat sebehloupější elektromobil, kterému by se jinak sami lidé u automobilek na pondělní poradě hlasitě vysmáli. Náš pondělní článek o Škodě Octavia Green E Line ostatně celou tuto elektrickou marnost popisoval v plné nahotě.

Včera jsme vám ale přinesli jednu o poznání pozitivnější „elektrickou” zprávu. Toyota totiž stvořila elektromobil pro praktický život sice naprosto nepoužitelný, jakožto sportovní vůz se ale osvědčil více než dobře. Je sice nutné pominout, že dojezd vozu se počítá na desítky kilometrů a vzhledem k potřebné době pro dobití akumulátorů byste s ním žádný závod nedojeli, v jednom měřeném kole ale dokáže skoro divy. Nepojmenovaný elektrický závoďák, kterému jsme začali familierně říkat Smyčkobijec, totiž včera stanovil nový rekord elektromobilů na Nordschleife, tedy na ničem menším než Severní smyčce Nürburgringu, dost pravděpodobně nejnáročnějším závodním okruhu na světě. Němci mu tedy říkají běžná silnice a jezdím tam na výlety, ale berte to s nadhledem - jiný kraj, jiný mrav.

Nový rekord má hodnotu 7 minut a 47,79 sekundy a o dalších okolnostech jeho dosažení jsme vás informovali již včera. Hned ve včerejší zprávě jsme též projevili víru v to, že Toyota si určitě nenechá ujít příležitost nabídnout nám záznam z této akce na videu a skutečně tak učinila. Hned dnes si tak můžeme prohlédnout kompletní nesestříhaný záznam z celého rekordního kola a to jistě rozzáří úsměv na tváři i těm, kteří nad elektromobily jen ohrnují nos. Však pohled na záznam z jakéhokoli pěkně zajetého kola ze Severní smyčky je zážitkem a je tomu tak i v tomto případě. Třebaže zvukový podklad celého záznamu je tentokrát opravdu svérázný.

K videu přikládáme i několik fotografií dokreslující atmosféru z „místa činu”, ale jinak už nebudeme rušit. Přejeme pěknou osmiminutovou podívanou.


Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 1 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 01Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 2 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 02Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 3 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 03Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 4 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 04Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 5 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 05Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 6 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 06Rekordní jízda elektrické Toyoty na Nordschleife na nesestříhaném videu - 7 - Toyota EV Racer akce Nordschleife 07
Elektrický závoďák Toyoty v akci i po ní

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.