Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover neustává v kontinuální inovaci své vlajkové lodi Range Rover a pro modelový rok 2011 si připravila několik podstatných vylepšení.
V Solihull letos oslavili 40. výročí od představení prvního modelu (16. června 1970) a současná třetí generace v modelovém roce 2011 oslaví již desáté výročí od svého představení. A oslava to bude vskutku důstojná. Motorový program vedle současného topmodelu Supercharged s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 5,0 litru (375 kW, 625 N.m) totiž rozšíří zbrusu nový vznětový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru, který nahrazuje stávají tubodiesel TDV8 3,6 litru.
Blok nového motoru vychází od předchůdce, ale disponuje válci s větším zdvihem, další novinkou jsou keramické žhavící svíčky, které se ohřívají dvakrát rychleji než původní ocelové. Osmiválec je paralelně přeplňován dvojicí nestejně velkých turbodmychadel. To větší je v provozu za všech podmínek, menší se pak přidává, když motor překročí hranici otáček 2400 1/min. Největší výkon dosahuje hodnoty 230 kW (313 koní), točivý moment vrcholí 700 N.m. Tato obrovská čísla dokáže bez problémů zpracovávat nová osmistupňová samočinná převodovka ZF.
Nový Range Rover TDV8 dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a pak pokračovat až do rychlosti 210 km/h. Přitom si v kombinovaném cyklu vystačí s 9,4 l na 100 km. Zasvědcení vědí, že se jedná o první RR, který se podle oficiální metodiky měření spotřeby dostal pod 10 l na 100 km.
Další novinkou je absence voliče převodovky na středovém tunelu, kde zůstal nyní pouze otočný ovladač, a také jednodušší ovládací panel systému Terrain Response. Ve výbavě pak přibyl asistent rozjezdu v kopci (HAS). Nový Range Rover TDV8 se bude prodávat pouze ve verzích Vogue a Autobiography, bude mít trochu jinou přední masku a brzdy Brembo z modelu Supercharged, jehož technika včetně šestistupňové samočinné převodovky se nemění.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva