Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover neustává v kontinuální inovaci své vlajkové lodi Range Rover a pro modelový rok 2011 si připravila několik podstatných vylepšení.
V Solihull letos oslavili 40. výročí od představení prvního modelu (16. června 1970) a současná třetí generace v modelovém roce 2011 oslaví již desáté výročí od svého představení. A oslava to bude vskutku důstojná. Motorový program vedle současného topmodelu Supercharged s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 5,0 litru (375 kW, 625 N.m) totiž rozšíří zbrusu nový vznětový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru, který nahrazuje stávají tubodiesel TDV8 3,6 litru.
Blok nového motoru vychází od předchůdce, ale disponuje válci s větším zdvihem, další novinkou jsou keramické žhavící svíčky, které se ohřívají dvakrát rychleji než původní ocelové. Osmiválec je paralelně přeplňován dvojicí nestejně velkých turbodmychadel. To větší je v provozu za všech podmínek, menší se pak přidává, když motor překročí hranici otáček 2400 1/min. Největší výkon dosahuje hodnoty 230 kW (313 koní), točivý moment vrcholí 700 N.m. Tato obrovská čísla dokáže bez problémů zpracovávat nová osmistupňová samočinná převodovka ZF.
Nový Range Rover TDV8 dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a pak pokračovat až do rychlosti 210 km/h. Přitom si v kombinovaném cyklu vystačí s 9,4 l na 100 km. Zasvědcení vědí, že se jedná o první RR, který se podle oficiální metodiky měření spotřeby dostal pod 10 l na 100 km.
Další novinkou je absence voliče převodovky na středovém tunelu, kde zůstal nyní pouze otočný ovladač, a také jednodušší ovládací panel systému Terrain Response. Ve výbavě pak přibyl asistent rozjezdu v kopci (HAS). Nový Range Rover TDV8 se bude prodávat pouze ve verzích Vogue a Autobiography, bude mít trochu jinou přední masku a brzdy Brembo z modelu Supercharged, jehož technika včetně šestistupňové samočinné převodovky se nemění.

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 16 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 16 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan