Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat

Automobilka Land Rover neustává v kontinuální inovaci své vlajkové lodi Range Rover a pro modelový rok 2011 si připravila několik podstatných vylepšení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat

25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automobilka Land Rover neustává v kontinuální inovaci své vlajkové lodi Range Rover a pro modelový rok 2011 si připravila několik podstatných vylepšení.

V Solihull letos oslavili 40. výročí od představení prvního modelu (16. června 1970) a současná třetí generace v modelovém roce 2011 oslaví již desáté výročí od svého představení. A oslava to bude vskutku důstojná. Motorový program vedle současného topmodelu Supercharged s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 5,0 litru (375 kW, 625 N.m) totiž rozšíří zbrusu nový vznětový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru, který nahrazuje stávají tubodiesel TDV8 3,6 litru.

Blok nového motoru vychází od předchůdce, ale disponuje válci s větším zdvihem, další novinkou jsou keramické žhavící svíčky, které se ohřívají dvakrát rychleji než původní ocelové. Osmiválec je paralelně přeplňován dvojicí nestejně velkých turbodmychadel. To větší je v provozu za všech podmínek, menší se pak přidává, když motor překročí hranici otáček 2400 1/min. Největší výkon dosahuje hodnoty 230 kW (313 koní), točivý moment vrcholí 700 N.m. Tato obrovská čísla dokáže bez problémů zpracovávat nová osmistupňová samočinná převodovka ZF.

Nový Range Rover TDV8 dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a pak pokračovat až do rychlosti 210 km/h. Přitom si v kombinovaném cyklu vystačí s 9,4 l na 100 km. Zasvědcení vědí, že se jedná o první RR, který se podle oficiální metodiky měření spotřeby dostal pod 10 l na 100 km.

Další novinkou je absence voliče převodovky na středovém tunelu, kde zůstal nyní pouze otočný ovladač, a také jednodušší ovládací panel systému Terrain Response. Ve výbavě pak přibyl asistent rozjezdu v kopci (HAS). Nový Range Rover TDV8 se bude prodávat pouze ve verzích Vogue a Autobiography, bude mít trochu jinou přední masku a brzdy Brembo z modelu Supercharged, jehož technika včetně šestistupňové samočinné převodovky se nemění.


Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 1 - Range_Rover_TDV8_2Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 2 - Range_Rover_TDV8_3Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 3 - Range_Rover_TDV8_4Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 4 - Range_Rover_TDV8_6Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 5 - Range_Rover_TDV8_7Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 6 - Range_Rover_TDV8_8Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 7 - Range_Rover_TDV8_9Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 8 - Range_Rover_TDV8_10Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 9 - Range_Rover_TDV8_11Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 10 - Range_Rover_TDV8_5Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 11 - Range_Rover_TDV8_12Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 12 - Range_Rover_TDV8_13Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 13 - Range_Rover_TDV8_14Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 14 - Range_Rover_TDV8_15Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 15 - Range_Rover_TDV8_16Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 16 - Range_Rover_TDV8_17Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat - 17 - Range_Rover_TDV8_18

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.