Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Range Rover Evoque čeká několik menších faceliftů a zvláštních verzí
2.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled britského kompaktního SUV budí i dva roky po své premiéře údiv, výrazně měnit se proto nebude. Jinak jej čeká hned řada menších novinek.
Úspěch Range Roveru Evoque se nedá nikterak zpochybnit. Na „vině“ je přitom hlavně vzhled, který vypadá spíše jako zhmotnělý sen excentrického designéra než produkční automobil vcelku konzervativní britské značky. Je přitom neuvěřitelné, že prakticky v identické formě jej Land Rover odhalil již v roce 2008 (jakožto koncept LRX). V Halewoodu, kde se tří- i pětidveřové verze vyrábějí, ovšem rozhodně nehodlají usnout na vavřínech. Automobilka proto začíná mluvit o vylepšeních, které by vůz měl postupem času dostat spolu s dalšími odvozenými verzemi, a to stylem, který pro Land Rover není typický.
Šéf designu značky Gerry McGovern totiž na autosalonu v New Yorku řekl, že necítí potřebu nadělit Evoqu tradiční facelift, který by kupříkladu změnil příď. Na vnějším designu se tedy zřejmě v dohledné době nezmění prakticky nic, menší vylepšení v oblasti materiálů, technologie či zpracování ale můžeme očekávat už během následujících dvanácti měsíců. „Musíme Evoque udržet svěží, to ale nutně neznamená změnu designu. Může dojít na nová provedení, materiály, technologie a tak podobně v momentech, kdy budou k dispozici,” řekl doslova McGovern s tím, že s tímto přístupem může dostat Evoque hned řadu drobných „faceliftů”.
Nabídku modelu mají dále podpořit odvozená provedení. Řeč přišla jak na kabriolet, který se již ukázal světu jako koncept, tak i na očekávanou ostrou verzi. Podle McGoverna jsou obě ve hře, na kabriolet ale nedojde hned. Pravděpodobně dříve se setkáme s výkonným provedením, neboť by mělo mít větší dopad a to je to, čeho chce automobilka dosáhnout.
Evoque má totiž „problém” se svou celosvětovou oblibou a výrobní kapacity továrny Land Roveru jsou vytíženy. To je také důvodem, proč jsme se zatím mnoha novinek nedočkali a proč jejich záplavu nelze očekávat ani do budoucna. „Je pravdou, že máme více nápadů, než které by pokryly naše výrobní kapacity. Je pro nás proto podstatné soustředit se na ty, které nejvíce korespondují s našimi ambicemi,” uzavřel McGovern.
Na Range Roveru Evoque není příliš znát, že do prodeje šel již před dvěma roky a jako koncept se odhalil ještě o několik let dříve. I proto pro něj Land Rover neplánuje klasický velký facelift
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie