Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Modelem RXC Turbo 500 prozatím vrcholí snaha Radicalu o vývoj nekompromisního auta, které pořád může na silnice. Chce absolutní rekord Ringu.
Už je to tu zase, říkáte si. Zase je řeč o nějakých rekordech na Nürburgringu, jenže tohle je vlastně jedna z nosných linií Ženevy. Určitě je to kouzlo nechtěného, establishment by asi raději viděl zástupy elektroaut oblepené davy koupěchtivých zákazníků, ale to je v tuto chvíli asi taková fikce, jako Porsche 911 GT3 RS s manuálem. Naopak, nejvíce radosti mají zatím asi příznivci okruhového ježdění. Nabídka je opravdu široká. Vybírat mohou mezi Renaultem Clio RS Trophy, Hondou Civic Type R, Porschemi Cayman GT4 či již zmíněným GT3 RS, ti nejbohatší mohou koukat po Koenigseggu Agera RS. A pro ty nejdrsnější z drsňáků tu je Radical RXC Turbo 500.
Nejde o nic jiného než závodní auto, které jen tak mimochodem má silniční homologaci. Jeho celkové pojetí naznačuje jediné - rychlá jízda na okruzích je jediným modem operandi, ve kterém se bude cítit dobře, vše ostatní je bráno jen jako nutné zlo. Jeho pohon má na starosti motor o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. Z nuly na 160 km/h zrychluje za neuvěřitelných 6,8 s.
Cílem Radicalu je zajet s tímto autem co nejrychlejší kolo na Nordschleife a stát se tak rekordmanem mezi produkčními auty. Již v létě se testovací pilot Radicalu vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při zisku posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport). My se pak dozvíme, jestli se opravdu dostal pod současně platných 6:48.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Radical RXC Turbo 500 se ukázal v Ženevě, cíle nemá zrovna skromné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva