Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínská značka loni prodala 7 000 aut, z toho jen 51 na Starém kontinentu. Není proto divu, že padaly hlavy na místech nejvyšších a měnila se strategie.
V posledních měsících se mohlo zdát, že čínská automobilka Qoros je právě tím asijským expresem, který začne trápit zavedenou evropskou konkurenci, kamkoli se podívá. Portfolio Qorosu se neustále rozrůstá a takové komisaře z Euro NCAP v předloňském roce „trojkový sedan“ přesvědčil, že je nejbezpečnějším vozem široko daleko. Mimo to jsme tu měli také aktivity marketingového oddělení, které přišlo s tvrzením, že Qoros je BMW pro chudé, čemuž mnozí nadšeně přikyvovali.
Vůči těmto pozitivům a sociálním jistotám tu ovšem byla i stinná stránka celé věci. Číňanům totiž trvalo dlouhých šest let od založení automobilky, než vůbec doručili první vůz. A tuto vlaštovku rozhodně nenásledovalo nějaké extra hejno, neboť v celé Evropě se loni prodalo jen 51 exemplářů. Dobře na tom ale Qoros není ani po stránce celkových registrací, neboť během roku 2014 bylo doručeno pouze 7 000 vozů.
Ve světle těchto výsledků tak přišlo nezbytné a začaly padat hlavy. Ve funkci šéfa značky skončil bývalý manažer Volkswagenu Volker Steinwascher, na jehož místo byl dosazen Phil Murtaugh, který dříve působil v General Motors. Mimo to se pak změnila i firemní strategie, která již nepočítá s „ofenzívou” (jejich slovo, ne naše) na evropských trzích. Místo toho se Qoros hodlá nejprve zaměřit na Čínu, kde hodlá upevnit své postavení.
Podle Murtaugha to ovšem neznamená, že by Starý kontinent byl navždy zatracen. Nový šéf značky v tomto směru dodává, že „momentálně již nesníme o velkém úspěchu. Evropský kontinent je pro nás sice nadmíru důležitý, ale ne dnes a ani ne zítra“. Dá se tedy přepokládat, že dříve než v roce 2017 se Qoros na místní trhy nezaměří. A to jsme možná až příliš optimističtí - na místě je spíše skepse, kterou produkty Qorosu ostatně budí od chvíle své evropské premiéry...









Qoros se naposledy blýsknul konceptem 2 SUV PHEV, který přišel i s novým pojetím designového jazyka. Ani to ovšem nestačilo k nakopnutí prodejů
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva