Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volba správné klientely a cen vyšla Francouzům na jedničku. Skromně ovšem dodávají, že na reputaci řady DS bude muset pracovat ještě 20 let.
Evropské trhy sice aktuálně francouzskému koncernu PSA příliš nepřejí, v Číně se ovšem jedná o docela odlišný příběh. A to zejména díky Citroënu DS, který je na tamním trhu považován za samostatnou značku. Společně s vybranými modely Peugeotu totiž tato řada dokázala ovládnout 10 procent v rámci luxusního segmentu, což je velmi dobrý výsledek. Asi tak nebude překvapením, když uvedeme, že obě značky mají v plánu svůj podíl ještě navýšit.
Důvodem úspěchu je prý jiné zacílení, než jaké mají ostatní luxusní značky. „Byznysmen, který zvažuje nákup Audi A6, si nikdy nepořídí vůz jako DS5. Po něm sahají spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká k tématu Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu. Dodává přitom, že automobilka by právě těmto zákazníkům v následujících čtyřech letech ráda prodala minimálně 200 000 vozů s označením DS.
Krom samotného zacílení pak samozřejmě hraje svou roli i cena. Kupříkladu za zcela nový Citroën DS 5LS zaplatíte 149 900 čínských yuanů (cca 480 000 Kč), zatímco čínské Audi A3 sedan vychází na 199 900 RMB (640 tisíc korun). Tedy nepopiratelně dráže, přičemž do cen obou vozů nepromlouvají ani extrémně vysoké dovozní daně. Jak Citroën, tak i Audi mají své továrny také v Číně.
Dá se přitom předpokládat, že za rok budou dané výsledky zajímavější. Francouzi totiž chtějí počet čínských dealerství navýšit na stovku, přičemž dorazit mají i nové modely navržené přímo pro tamní trh. Vedení PSA ovšem kupodivu vcelku skromně dodává, že na reputaci řady bude třeba stále ještě pracovat - aby image Citroënu DS byla na úrovni zmíněného Audi, je prý třeba dvou dekád.
Nový Citroën DS 5LS je čínským trhákem, designován byl totiž speciálně pro tamní trh
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch