Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První silniční McLaren P1 GTR je na světě, v modré se bude prohánět po Chile (foto)
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhové provedení změnilo barvu karoserie a nejspíše nabralo zpátky i nějaká ta kila. Výkon 1 000 koní či enormní zadní křídlo ale zůstaly zachovány.
Jak asi již dobře víte, sériová verze okruhového McLarenu P1 GTR byla odhalena letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Oproti základnímu provedení se přitom lišila hlavně vyšším výkonem, který narostl na 1 000 koní, a nižší hmotností. Ta poklesla o 50 kilogramů, přičemž valná část této diety připadá na pohonné ústrojí. Mimo to jsme se ovšem dočkali také polykarbonátových oken nebo výfuku ze slitiny titanu a Inconelu.
Přepracována byla rovněž karoserie, která narostla o 80 milimetrů do šířky, a jíž vévodilo masivní zadní křídlo. Dále se verze GTR pyšní 19palcovými kovanými koly, sníženým podvozkem nebo sedadlem vyvedeným přesně na základě postavy majitele. Změn vůči základnímu provedení tedy nebylo málo, tou nejzásadnější však bylo pouze okruhové využití. A jelikož McLaren čtyřicítce majitelů umožnil odvoz vozu do vlastních garáží, objevily se hned po debutu zmínky o konverzi na silniční provedení.
Jak se přitom nyní ukazuje, nešlo o pouhé zvěsti, ale holou realitu. Na světě je totiž vůbec první silniční McLaren P1 GTR. Prozatím však máme k dispozici pouze jedinou fotku, kterou na Instagramu vystavil jeho hrdý majitel, sběratel supersportů z Chile. Jak je tedy zřejmé, namísto válečné kamufláže dostalo okruhové provedení světle modrý lak. Mohutné zadní křídlo zřejmě zůstalo zachováno ve své plné šířce, počítat je možné rovněž s karbonovými spoilery na předním nárazníku a oněmi koly s centrální maticí.
Mimo to je ve hře i nadále tisícikoňový výkon, hmotnost ale nejspíše opětovně poněkud narostla. O kolik kilogramů se ovšem jedná, to je otázkou. Nejspíše ovšem půjde o přidání nějakých těch katalyzátorů a restriktorů, které by poněkud tlumily zvuk pohonného ústrojí a zároveň by i redukovaly emise CO2. Zda ale tím veškeré modifikace končí, to bude dozajista záviset hlavně na benevolenci chilských úřadů.
První silniční McLaren P1 GTR míří do Chile
Zdroj: ferrsos@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před hodinou - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 3 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 4 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 11:58 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 11:50 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus