Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025 | Petr Miler
Kdo to jen mohl čekat? Navíc je třeba si povzdychnout: Kdyby aspoň automobilka říkala pravdu... Realita je nakonec jiná, škoda už ale byla napáchána a lidé jednají spíš v souladu se svým přesvědčením o realitě než v souladu s už zjištěnou skutečností.
Psali jsme to v nadsázce, navíc spíš ve snaze lidi odradit, ale asi se z toho stal ekvivalent pověstného: „Neolizujte železné zábradlí! Neolizujte ani namrzlé kliky dveří!” Informace o tom, že vrcholná verze Xiaomi SU7, tedy dnes už skoro pověstné čínské Porsche za cenu Octavie má znak výrobce obsahující pravé zlato, zjevně způsobila mimořádný zájem o něj mezi zloději. A na internetu už se začaly objevovat první kradené kusy v prodeji. Však odkud by jinak chvíli po zahájení prodeje pocházely?
Majitelé nyní musí trochu proklínat samotného výrobce, který se použitím „zlatého” loga chlubil, navíc zjevně přeháněl. Možná se něco ztratilo v přehledu, vzhledem k okolnostem to tak ale spíš nebude, jak zjistila lokální média. Ačkoli Xiaomi hovořilo o tom, že znak obsahuje několik gramů zlata, což by mu snadno dalo hodnotu nejméně tisíců korun, čínští fandové už zjistili, že v logu je ho reálně asi 0,3 gramu.
Ani to není vzhledem k aktuální ceně žlutého kovu málo, z typického jednouncového slitku byste dnes takové množství „uštípli” za asi 700 Kč, znaky jsou ale nabízeny až za ceny okolo 5 000 Kč. Lidé tedy přinejmenším žijí v přesvědčení, že zlata je víc, jinak na logu Xiaomi, které se objevuje na široce rozšířeném autě, není nic vyloženě sběratelského.
Poptávku tedy vytvořila sama automobilka informací o tom, že logo je „zlaté”, navíc přeháněla o tom, jak moc zlaté je. A kde je poptávka, tam se objeví nabídka, tak to chodí. Vzhledem k tomu, že kupovat tento díl s cílem prodat jej s určitou marží asi nikdo nemá velkou motivaci, stane se zdrojem nabídky hlavně kradené zboží. Ale nakonec je možná i to Xiaomi libé - o jeho autě se mluví, logo se prodává, servisy mají co dělat a jeho dodavatel co vyrábět. Možná tak nějak funguje celý čínský ekonomický zázrak (prosím znovu s nadsázkou)...






Xiaomi SU7 Ultra je jistě zajímavé auto jako jako takové, lákavé je ale i jeho logo. Místo gramů zlata obsahuje nakonec jen desetiny gramu zlata, to ale nezamezilo bujení černého trhu s ním. Foto: Xiaomi
Zdroje: Weibo, Car News China
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
včeraMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 8 hodinamiToto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
před 11 hodinamiProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraNěkdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
včeraGM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.13. 19:21 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch