První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama

Kdo to jen mohl čekat? Navíc je třeba si povzdychnout: Kdyby aspoň automobilka říkala pravdu... Realita je nakonec jiná, škoda už ale byla napáchána a lidé jednají spíš v souladu se svým přesvědčením o realitě než v souladu s už zjištěnou skutečností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama

před 9 hodinami | Petr Miler

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo to jen mohl čekat? Navíc je třeba si povzdychnout: Kdyby aspoň automobilka říkala pravdu... Realita je nakonec jiná, škoda už ale byla napáchána a lidé jednají spíš v souladu se svým přesvědčením o realitě než v souladu s už zjištěnou skutečností.

Psali jsme to v nadsázce, navíc spíš ve snaze lidi odradit, ale asi se z toho stal ekvivalent pověstného: „Neolizujte železné zábradlí! Neolizujte ani namrzlé kliky dveří!” Informace o tom, že vrcholná verze Xiaomi SU7, tedy dnes už skoro pověstné čínské Porsche za cenu Octavie má znak výrobce obsahující pravé zlato, zjevně způsobila mimořádný zájem o něj mezi zloději. A na internetu už se začaly objevovat první kradené kusy v prodeji. Však odkud by jinak chvíli po zahájení prodeje pocházely?

Majitelé nyní musí trochu proklínat samotného výrobce, který se použitím „zlatého” loga chlubil, navíc zjevně přeháněl. Možná se něco ztratilo v přehledu, vzhledem k okolnostem to tak ale spíš nebude, jak zjistila lokální média. Ačkoli Xiaomi hovořilo o tom, že znak obsahuje několik gramů zlata, což by mu snadno dalo hodnotu nejméně tisíců korun, čínští fandové už zjistili, že v logu je ho reálně asi 0,3 gramu.

Ani to není vzhledem k aktuální ceně žlutého kovu málo, z typického jednouncového slitku byste dnes takové množství „uštípli” za asi 700 Kč, znaky jsou ale nabízeny až za ceny okolo 5 000 Kč. Lidé tedy přinejmenším žijí v přesvědčení, že zlata je víc, jinak na logu Xiaomi, které se objevuje na široce rozšířeném autě, není nic vyloženě sběratelského.

Poptávku tedy vytvořila sama automobilka informací o tom, že logo je „zlaté”, navíc přeháněla o tom, jak moc zlaté je. A kde je poptávka, tam se objeví nabídka, tak to chodí. Vzhledem k tomu, že kupovat tento díl s cílem prodat jej s určitou marží asi nikdo nemá velkou motivaci, stane se zdrojem nabídky hlavně kradené zboží. Ale nakonec je možná i to Xiaomi libé - o jeho autě se mluví, logo se prodává, servisy mají co dělat a jeho dodavatel co vyrábět. Možná tak nějak funguje celý čínský ekonomický zázrak (prosím znovu s nadsázkou)...


První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 1 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 01První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 2 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 02První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 3 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 03První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 4 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 04První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 5 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 05První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama - 6 - Xiaomi SU7 Ultra 2025 rekord Shanghai International Circuit 06
Xiaomi SU7 Ultra je jistě zajímavé auto jako jako takové, lákavé je ale i jeho logo. Místo gramů zlata obsahuje nakonec jen desetiny gramu zlata, to ale nezamezilo bujení černého trhu s ním. Foto: Xiaomi

Zdroje: Weibo, Car News China

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše