Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte
12.9.2024 | Petr Miler
Elektrické Ferrari? Zní to všelijak, ale proč ne. Elektrické Ferrari s kompletně vyfabulovaným zvukem motoru, který vůbec nemá? Jen to proboha ne. Přesto se právě s takovým autem Italové prohání po domácím Maranellu.
„Ve skutečnosti je nikdo nechce,” řekl nedávno šéf automobilky Pagani o elektrických a hybridních sporťácích, které jeho společnost dál nenabízí, i když na nich opakovaně pracovala. Důvodem je ryzí nezájem klientů, kterým nemá důvod vnucovat něco, po čem sami nechtějí - takový vůz by firmě nejenže nepřinesl žádný ekonomický prospěch, jen by ji stál peníze.
Nepochybujeme o tom, že ani Ferrari o elektrický model žádné podstatné množství klientů nežádalo, protože jde ale o větší značku, která už si musí plnit své emisní cíle v rámci evropských pětiletek, s takovým vozem přijde. Není to žádné tajemství, vedle oddanosti spalovacím motorům to nedávno potvrdil šéf automobilky i s tím, že autu dodá také to, co jinak sportovním elektromobilům značně chybí - zvuk. Jak? No, podívejme se na to.
Benedetto Vigna to neřekl přímo, z jeho slov ale bylo patrné, že auto použije nějakou formu zvukového generátoru. Je to samo o sobě kontroverzní, kdyby ale nějak zdůrazňoval zvukový projev elektrického pohonu, možná - možná - by to šlo snést. Z videa zachycujícího prototyp elektrického Ferrari v hávu Maserati Levante je ale zřejmé, že tohle nebude ta cesta. Ze záběrů je patrné mj. to, že auto krom falešných výfuků (což je jistě jen kamufláž) používá také falešný zvuk osmiválce nikoli nepodobný tomu, který jsme slyšeli z reproduktorů elektrického Dodge.
Samozřejmě je možné, že i tohle je jen kamufláž, Vignova slova ale nic takového nenaznačovala. Konkrétní zvuk se může lišit, jinak bychom si ale skoro vsadili na to, že vůz použije obdobný generátor. Musí sám o sobě znít špatně? Určitě ne, starší Formule 1 v televizi také špatně nezní a slyšíte je jen z reproduktorů. Ale je to adekvátní, technicky korektní zvukový projev hodný technické mimořádnosti Ferrari? Asi nemusíme odpovídat, ale posuďte sami.
![Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte - 1 - Ferrari Purosangue akcelerace 2023 nove 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte - 2 - Ferrari Purosangue akcelerace 2023 nove 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte - 3 - Ferrari Purosangue 2022 lepsi 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Zdá se, že první elektrické Ferrari bude něco jako model Purosangue, půjde o SUV. Jeho prototyp, vlastně spíš mulu můžete vidět níže, zejména zvukový projev auta je ale velmi smutný, je to spíš takové „Fakerrari”. Foto: Ferrari
Zdroj: Acriore@Youtube
Bleskovky
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 2 hodinamiPo silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 3 hodinamiAudi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včeraNové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včeraSuzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva