Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS Wild Rubis: unikly fotky konceptu nového SUV
10.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno foto a video) Nyní vám můžeme ukázat už všechny snímky Citroënu Wild Rubis, konceptu prvního pravověrného SUV z řady DS.
Doplněno 11.4.: Francouzi poměrně rychle, jen pár hodin po zveřejnění prvních obrázků konceptu Wild Rubis uniklých neoficiálními kanály, vypustili kompletní set šedesáti fotek a videosnímek. Tisková zpráva je naopak velmi stručná, několik nových informací v aktualizovaném textu však bezpochyby najdete.
Nedá se říci, že by nás samotná existence tohoto konceptu překvapovala, o jejím plánovaném odhalení na blížícím se autosalonu v Šanghaji pak lze říci totéž. Citroën se před pár dny tímto záměrem sám pochlubil a i kdyby to neudělal, tušili bychom to v souladu s předchozími zvěstmi též. Tehdy se o chystané novince mluvilo jako o modelu DSX a je docela dobře možné, že se budoucí sériové SUV Citroënu tohoto jména dočká (mluví se o označení DSX7 Hybrid4), zatím si ale říká DS Wild Rubis.
Jeho název vám může přiJeho název vám může připadat zvláštní a jeho design vlastně též, po dřívějším představení studie Numéro 9 ale nejde zrovna o šokující linie. Skutečně nové je jejich zasazení do formy SUV, neboť dosavadním produkčním vrcholem mezi podobně laděnými vozy je crossover DS5, který má ale k pravověrnému SUV dost daleko. Novinka je s délkou 4,7 metru, šířkou 1,95 metru a výškou 1,59 metru vcelku poctivým „esúvéčkem” a jeho ne zcela skromné proporce potvrzuje i rozvor náprav 2,9 metru a použití 21" kol s pneumatikami o rozměru 255/40 R21.
Samotný design zaujme hlavně řečením sloupku C, který jako by přepůlil nejkrajnější boční okno a dává zádi docela dynamické proporce. Příď se světly kompletně z LED ale hraje spíše na notu mohutnosti, sportovním švihem zrovna nezavání. Jak moc se vám DS Wild Rubis líbí, budete nejlépe vědět sami, my ještě upozorníme na pár zajímavých detailů jako je řešení spodní části bočních dveří, chromované střešní ližiny zasahující až do zadních partií a vlastně i zadní partie jako takové - zejména znovu chromem zvýrazněné vyústění ohromných koncovek výfuků je těžko k přehlédnutí.
Do interiéru se zatím podívat nemůžeme, je ale otázkou, jestli to vůbec možné bude. Známé jsou naopak neoficiální informace o technice, přestože to vypadá, že jde pouze o designový koncept, u kterého je podstatný jeho vzhled.
Podle kolegů z britského Autocaru je pod přední kapotou napříč uložený, známý přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním, který se stará o pohon předních kol. Kola zadní nápravy naopak roztáčí elektromotor, takže tu máme řešení připomínající konstrukci DS5 Hybrid4. Ne náhodou. Podle zdrojů blízkých automobilce je Wild Rubis postaven na prodloužené platformě DS5. Výkony použitých jednotek známé nejsou, zachytili jsme pouze jejich součet, který činí 240 koní. Předpokládáme ale, že šestnáctistovka by mohla mít 200 koní, elektromotor se pak postará o ten zbytek.
Produkční auto, které bychom mohli vidět už příští rok na autosalonu v Pekingu, pochopitelně nabídne i konvenčnější motorizace, podrobnosti však známé nejsou. Výroba nového crossoveru je plánována pro čínsko-francouzské joint-venture se společností Dongfeng, a přestože jde o vůz primárně určený pro tamní klientelu, Citroën poměrně srozumitelně naznačil, že jej chce prodávat také v Evropě jako konkurenta podobných strojů značek Audi, BMW či VW.
Koncept budoucího SUV z řady DS od Citroënu je venku, překvapení v Šanghaji bude zase o trochu méně
Zdroje: Citroën, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva