Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje VW v roce 2015 poprvé po 11 letech klesly, jsou o řád níže
10.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen jako koncern se v roce 2015 vrátil pod hranici 10 milionů prodaných aut za rok. „Vděčí” za to hlavně značce VW, šéf koncernu je ale s výsledky spokojen.
To, co se zkraje prosince zdálo být pravděpodobné, je nyní jisté. Koncern Volkswagen v rámci všech svých značek dodal v roce 2015 zákazníkům „pouze” 9 930 600 aut, poprvé po 11 letech zaznamenal meziroční pokles a vrátil se pod loni překonanou 10milionovu hranici ročních registrací. Vypadá to smutně, vypadá to „Dieselgatově”, zase tak hrozné to ale s německou „überfirmou” není.
Jednak zmíněné číslo znamená pouze dvouprocentní pokles a ještě méně závažným se zdá, když se podíváme na jeho podstatu. Nestojí za ním globální úbytek zájmu o auta koncernových značek - automobilka si prakticky na celém světě připsala pozitivní výsledky, a to v rámci téměř všech svých značek. O pokles se postarala zejména Brazílie, kde je na vině zkáza celého trhu a dále pak Rusko s Čínou, kde lze hovořit o tomtéž. Jednotlivé značky osobních aut pak všechny zamířily vzhůru, pouze Volkswagen s meziročním poklesem o 4,8 procenta trpěl.
Šéf koncernu vidí věci realisticky: „Dodání téměř 10 milionů aut je skvělý výsledek, uvážíme-li situaci na některých trzích a dieselový problém v posledním kvartálu letošního roku,” řekl Matthias Müller. Nad problémy ovšem nechce zavírat oči a slibuje pokračování příprav nové strategie firmy, s níž si má VW zajistit lepší vyhlídky až do roku 2025.
Více o loňských výsledcích VW a jeho značek vám prozradí přiložené tabulky, v nichž můžeme spařit také to, že česká Škoda patřila mezi koncernovými ovečkami k těm bílým, jakkoli s růstem 1,8 procenta je mezi takovými na poslední místě. Z dat je pak patrné také to, že Dieselgate zatím ex-Das Auto nepokládá, alespoň optikou regionů které tato kauza zajímá - v Evropě a kupodivu i v USA se firmě daří lépe než dříve. Rok 2016 ale v tomto směru jistě prozradí více...


Vliv kauzy Dieselgate na prodeje VW zatím nelze v celkových datech za rok 2015 vysledovat - o pokles se postarala hlavně Brazílie následovaná Čínou a Ruskem
O výsledky Volkswagenu jako koncernu i značky postaral hlavně VW Golf, ať už samotné výsledky hodnotíte jakkoli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva