Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje Fiatu 500L se dále propadají, značka propustí třetinu dělníků
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o velkou pětistovku je stále menší. Italové tak zredukují počet pracovních sil v srbském Kragujevaci o přibližně 900 dělníků.
Některé modely zejména mainstreamových automobilek při svém příchodu na trh zcela minuly terč. A co je horšího, zákazníci o ně nemají zájem ani nyní. Ford tak dnes asi již hořce lituje svého rozhodnutí, jenž vedlo ke vzniku modelu B-Max. Obdobně je pak na tom Fiat se svou pětidveřovou pětistovkou zvanou 500L. Jak jsme totiž mohli zmínit již v roce 2014, výroba v Srbsku byla několikráte pozastavena.
Od té doby samozřejmě uběhlo již hodně vody, nicméně loňské registrace v Evropě (tedy největším odbytišti modelu 500L) byly ještě horší než ty předchozí (85 357 kusů versus 94 114 kusů). A jelikož navíc poptávka klesá také letos, udělal Fiat jediné možné a logické rozhodnutí - ve zmiňovaném Srbsku tedy poklesne počet zaměstnanců o 30 procent.
Detaily daného omezení prozatím ještě nejsou známy, nicméně Italové již potvrdili, že v Kragujevacu se pojede na dvě směny místo dosavadních tří. Výpovědi se tedy dočká zhruba 900 dělníků, kterým sice odbory měly vyjednat tučné odstupné, ale kteří si nejspíše v daném regionu budou novou práci shánět více než těžko.
Stejně tak jde ovšem o ránu také pro samotnou automobilku, neboť ta do renovace srbské továrny, patřící dříve Zastavě, investovala cca jednu miliardy Euro. Tedy zhruba 27 miliard korun. Na jejích výrobních linkách se přitom kromě Fiatu 500L vyrábí ještě Punto Classic, ani jeho prodeje však nejsou enormní.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvine nadále. S definitivním ukončením výroby modelu 500L ale nepočítáme, stejně jako není ve hře uzavření podniku v Kragujevaci. Spíše předpokládáme, že Fiat do Srbska přestěhuje některého z dalších členů svého portfolia, byť jen částečně.





















































Zájem o Fiat 500L nadále klesá, značka tak zredukuje počet pracovních směn ze tří na dvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 9 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 3 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 5 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 6 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 8 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch