Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje Fiatu 500L se dále propadají, značka propustí třetinu dělníků
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o velkou pětistovku je stále menší. Italové tak zredukují počet pracovních sil v srbském Kragujevaci o přibližně 900 dělníků.
Některé modely zejména mainstreamových automobilek při svém příchodu na trh zcela minuly terč. A co je horšího, zákazníci o ně nemají zájem ani nyní. Ford tak dnes asi již hořce lituje svého rozhodnutí, jenž vedlo ke vzniku modelu B-Max. Obdobně je pak na tom Fiat se svou pětidveřovou pětistovkou zvanou 500L. Jak jsme totiž mohli zmínit již v roce 2014, výroba v Srbsku byla několikráte pozastavena.
Od té doby samozřejmě uběhlo již hodně vody, nicméně loňské registrace v Evropě (tedy největším odbytišti modelu 500L) byly ještě horší než ty předchozí (85 357 kusů versus 94 114 kusů). A jelikož navíc poptávka klesá také letos, udělal Fiat jediné možné a logické rozhodnutí - ve zmiňovaném Srbsku tedy poklesne počet zaměstnanců o 30 procent.
Detaily daného omezení prozatím ještě nejsou známy, nicméně Italové již potvrdili, že v Kragujevacu se pojede na dvě směny místo dosavadních tří. Výpovědi se tedy dočká zhruba 900 dělníků, kterým sice odbory měly vyjednat tučné odstupné, ale kteří si nejspíše v daném regionu budou novou práci shánět více než těžko.
Stejně tak jde ovšem o ránu také pro samotnou automobilku, neboť ta do renovace srbské továrny, patřící dříve Zastavě, investovala cca jednu miliardy Euro. Tedy zhruba 27 miliard korun. Na jejích výrobních linkách se přitom kromě Fiatu 500L vyrábí ještě Punto Classic, ani jeho prodeje však nejsou enormní.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvine nadále. S definitivním ukončením výroby modelu 500L ale nepočítáme, stejně jako není ve hře uzavření podniku v Kragujevaci. Spíše předpokládáme, že Fiat do Srbska přestěhuje některého z dalších členů svého portfolia, byť jen částečně.
Zájem o Fiat 500L nadále klesá, značka tak zredukuje počet pracovních směn ze tří na dvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025 - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nejnovější články
- Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
včera - Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
včera - Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
včera - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.24. 06:04 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.23. 20:35 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.23. 17:51 - Brus
- IT poradna 01.23. 16:53 - pavproch
- Škoda Auto obecně 01.23. 14:06 - jerry
- Volkswagen obecne 01.22. 21:33 - Kavis
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 01.22. 18:28 - woky
- Další zajímavá autovidea 01.22. 08:39 - Vrooom