Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje Fiatu 500L se dále propadají, značka propustí třetinu dělníků
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o velkou pětistovku je stále menší. Italové tak zredukují počet pracovních sil v srbském Kragujevaci o přibližně 900 dělníků.
Některé modely zejména mainstreamových automobilek při svém příchodu na trh zcela minuly terč. A co je horšího, zákazníci o ně nemají zájem ani nyní. Ford tak dnes asi již hořce lituje svého rozhodnutí, jenž vedlo ke vzniku modelu B-Max. Obdobně je pak na tom Fiat se svou pětidveřovou pětistovkou zvanou 500L. Jak jsme totiž mohli zmínit již v roce 2014, výroba v Srbsku byla několikráte pozastavena.
Od té doby samozřejmě uběhlo již hodně vody, nicméně loňské registrace v Evropě (tedy největším odbytišti modelu 500L) byly ještě horší než ty předchozí (85 357 kusů versus 94 114 kusů). A jelikož navíc poptávka klesá také letos, udělal Fiat jediné možné a logické rozhodnutí - ve zmiňovaném Srbsku tedy poklesne počet zaměstnanců o 30 procent.
Detaily daného omezení prozatím ještě nejsou známy, nicméně Italové již potvrdili, že v Kragujevacu se pojede na dvě směny místo dosavadních tří. Výpovědi se tedy dočká zhruba 900 dělníků, kterým sice odbory měly vyjednat tučné odstupné, ale kteří si nejspíše v daném regionu budou novou práci shánět více než těžko.
Stejně tak jde ovšem o ránu také pro samotnou automobilku, neboť ta do renovace srbské továrny, patřící dříve Zastavě, investovala cca jednu miliardy Euro. Tedy zhruba 27 miliard korun. Na jejích výrobních linkách se přitom kromě Fiatu 500L vyrábí ještě Punto Classic, ani jeho prodeje však nejsou enormní.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvine nadále. S definitivním ukončením výroby modelu 500L ale nepočítáme, stejně jako není ve hře uzavření podniku v Kragujevaci. Spíše předpokládáme, že Fiat do Srbska přestěhuje některého z dalších členů svého portfolia, byť jen částečně.





















































Zájem o Fiat 500L nadále klesá, značka tak zredukuje počet pracovních směn ze tří na dvě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 26 minutamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejčtenější články
Expert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
17.2.2025VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva