Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje BMW i3 a i8 výrazně klesají, meziročně se propadly skoro o čtvrtinu
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za první letošní kvartál bylo dodáno pouze 5 128 „bezemisních“ vozů, tedy o 23 % méně než loni. Celkem si však BMW polepšilo.
Mnichovská automobilka se záhy po představení elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 dočkala nemalého aplausu. A především zájmu ze strany kupujících, kteří prakticky ihned po premiéře vykoupili celoroční produkci. Touhu vlastnit „bezemisní“ BMW měl v tu chvíli kde kdo, jenže tyhle časy jsou pryč. Aktuálně však značka musí čelit zcela opačné situaci, neboť prodeje začínají povážlivě klesat.
V březnu BMW dodalo celkem 2 255 exemplářů modelů i3 a i8, což meziročně představuje pokles o 14 procent. Tento stav je navíc de facto příznivý oproti celému letošnímu čtvrtletí, neboť značka dodala pouze 5 128 vozů, tedy o podstatných 23 % méně než loni. Aby toho pak nebylo málo, registrace klesají soustavně již od října loňského roku, nyní sešup pouze graduje.
Sluší se dodat, že zmíněné kalkulace se netýkají modelů jako X5 eDrive40e, 330e, 225xe či 740e, ale ryzích „íček”, na nepříznivém stavu to ale mnoho nemění. Mnichovská automobilka tak aktuálně může jen doufat, že registrace se jí povede navýšit díky faceliftu modelu i3, který by se měl ukázat letos v létě. Do prodeje pak zamíří po svém živém pařížském debutu, přičemž mezi hlavní benefity má patřit prodloužení dojezdu ze stávajících přibližně 130 kilometrů na zhruba 200. Vzhled se ale změní jen minimálně.
Vyjma toho pak můžeme dodat, že celkové prodeje BMW rozhodně již nejsou tak tragické jako u „bezemisních“ vozů. Právě naopak se za první čtvrtletí vyexpedovalo 478 743 vozů, přičemž během března se vůbec poprvé povedlo překonat během jednoho měsíce metu 200 tisíc vozů. Oproti loňsku jde celkově o 2,9procentní nárůst.















































































S koncepčními verzemi BMW i3 a i8 jsme se mohli seznámit již před pěti lety, výroba odstartovala v roce 2013. Po původním zájmu ovšem mnichovská automobilka musí aktuálně čelit propadajícím prodejům
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva