Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje BMW i3 a i8 výrazně klesají, meziročně se propadly skoro o čtvrtinu
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za první letošní kvartál bylo dodáno pouze 5 128 „bezemisních“ vozů, tedy o 23 % méně než loni. Celkem si však BMW polepšilo.
Mnichovská automobilka se záhy po představení elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 dočkala nemalého aplausu. A především zájmu ze strany kupujících, kteří prakticky ihned po premiéře vykoupili celoroční produkci. Touhu vlastnit „bezemisní“ BMW měl v tu chvíli kde kdo, jenže tyhle časy jsou pryč. Aktuálně však značka musí čelit zcela opačné situaci, neboť prodeje začínají povážlivě klesat.
V březnu BMW dodalo celkem 2 255 exemplářů modelů i3 a i8, což meziročně představuje pokles o 14 procent. Tento stav je navíc de facto příznivý oproti celému letošnímu čtvrtletí, neboť značka dodala pouze 5 128 vozů, tedy o podstatných 23 % méně než loni. Aby toho pak nebylo málo, registrace klesají soustavně již od října loňského roku, nyní sešup pouze graduje.
Sluší se dodat, že zmíněné kalkulace se netýkají modelů jako X5 eDrive40e, 330e, 225xe či 740e, ale ryzích „íček”, na nepříznivém stavu to ale mnoho nemění. Mnichovská automobilka tak aktuálně může jen doufat, že registrace se jí povede navýšit díky faceliftu modelu i3, který by se měl ukázat letos v létě. Do prodeje pak zamíří po svém živém pařížském debutu, přičemž mezi hlavní benefity má patřit prodloužení dojezdu ze stávajících přibližně 130 kilometrů na zhruba 200. Vzhled se ale změní jen minimálně.
Vyjma toho pak můžeme dodat, že celkové prodeje BMW rozhodně již nejsou tak tragické jako u „bezemisních“ vozů. Právě naopak se za první čtvrtletí vyexpedovalo 478 743 vozů, přičemž během března se vůbec poprvé povedlo překonat během jednoho měsíce metu 200 tisíc vozů. Oproti loňsku jde celkově o 2,9procentní nárůst.















































































S koncepčními verzemi BMW i3 a i8 jsme se mohli seznámit již před pěti lety, výroba odstartovala v roce 2013. Po původním zájmu ovšem mnichovská automobilka musí aktuálně čelit propadajícím prodejům
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 7 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 10 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva