Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.
Nová generace Renaultu Mégane RS se vůbec poprvé ukázala prakticky na den přesně před rokem během Velké ceny Monaka. Francouzská automobilka ovšem v ten moment svůj hot hatch ještě zahalila ochrannou kamufláží, kterou strhla až na podzim. Během premiéry pak bylo potvrzeno, o čem se hezky dlouho spekulovalo - tedy že novinka nezůstane u přeplňovaného dvoulitru jako předchůdce, ale sáhne po jedna-osmě turbo s 280 koňmi.
Dle šéfa Renaultsportu Patrice Rattiho downsizing neměl být problémem, neboť Mégane RS nikdy nepatřil na špičku segmentu, co se objemu motoru či výkonu týče. Nicméně i přesto nakonec dokázal veškeré konkurenci zejména na Nordschleife ukázat záda. Je ovšem třeba dodat, že v té chvíli již zdaleka nešlo o původní základní provedení, ale spíše variantu, která prošla dodatečným vývojem a disponovala řadou nových prvků.
Stejnou strategii nejspíše Francouzi uplatní i v případě nové generace, pročež by nás vlastně nemělo překvapit, že aktuálně nabízené provedení až tak moc neohromí v rámci akcelerace. Navíc se zdá, že zrovna tato oblast nebyla pro Renaultsport prioritou, ostatně sportovní divize vždy upřednostňovala hlavně podvozek - v tomto ohledu stačí vzpomenout na legendární Clio 182 Trophy se závodními tlumiči Sachs.
Neodbíhejme ale od tématu a zaměřme se na nové video, které mapuje rozjezd nového Renaultu Mégane RS z nuly až k tachometrovým 255 km/h. První stovku přitom vůz zvládne nadmíru rychle, za pouhých 5,8 sekundy. Jeho rozlet ovšem s příchodem 180 km/h začíná poněkud uvadat, po překročení mety 225 km/h je pak vyloženě zpomalený. Obvykle auta dosahují své maximální rychlosti - ať je jakákoli - do jedné minuty. Mégane na maximálce není ani za minutu a půl a je otázkou, čím to je. Výměna dynamiky ve vysokých rychlostech za větší aerodynamický přítlak se u auta této kategorie nedá čekat.
Není to zrovna pěkná podívaná, ale nedá se očekávat, že zrovna toto bude pro většinu zákazníků problémem, neboť pohybovat se budou spíše v rychlostech do nějakých 160 km/h. Na Nordschleife by ale již Renault mohl trochu narazit. I proto je vlastně více než jisté, že automobilka do pohoří Eifel nevyrazí se základem, ale s výše postavenou verzí, pro kterou nejspíše použije přídomek Cup či Trophy. A u které si na downsizing již pomalu nikdo nevzpomene...




Nová generace Renaultu Mégane RS je rychlá do nějakých 180 km/h. Poté ale její rozlet začíná drhnout, po překročení mety 225 km/h je vůz vyloženě pomalý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan