Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít
20.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.
Henrik Fisker měl s hybridní Karmou velké plány, které se však nenaplnily - jeho údajně ekologický plug-in hybrid jezdil dle normy za 11,8 l/100 km. Nesetkal se s úspěchem a v listopadu loňského roku prošla značka Fisker řízeným bankrotem kvůli miliardovým dluhům. Budoucnost nevypadala dvakrát růžově.
Letos v lednu však šla všechna aktiva společnosti do aukce, ze které vyšel vítězně čínský koncern Wanxiang Group po devatenácti kolech přihazování. Vítězná suma byla 149,2 milionu dolarů (asi 2,9 mld. Kč), tedy více než šestinásobek vyvolávací ceny. Kromě značky Fisker vlastní Wanxiang také nástupce zkrachovalého výrobce baterií pro tuto automobilku, kterého koupil již dříve.
V průběhu loňského roku se vynořila značka VL, která plánovala recyklovat velmi zajímavé karoserie Karmy a pod kapotu jim montovat osmiválce od General Motors. Sedan vzniklý z Karmy se měl jmenovat Destino, letos v lednu se ukázal i kupé-kabriolet Destino Red. Právě tato automobilka má stát u znovuzrození hybridní Karmy a je tak možné, že se budou pod jednou značkou vyrábět jak hybridy, tak starosvětské stroje s osmiválcovými srdci.
Wanxiang chce kromě restartu výroby Karmy, který je v podstatě jistý, v budoucnu uvádět do prodeje také další elektromobily se spalovacími "range-extendery", tedy palubními generátory. Pokud vše půjde jak je v plánu, obnovená výroba by se mohla rozběhnout v nejbližších měsících. Nejprve se mají Karmy vyrábět ve Finsku a až tam dojdou zásoby, měla by se továrna přestěhovat do Michiganu. Nám nezbývá než doufat, že jak hybridním Karmám, tak spalovacím Destinům se konečně dostane aspoň nějakému úspěchu.








Pod křídly Číňanů by se mohla výroba Fiskeru Karma opět rozjet...
... a nejspíš spolu s benzínovými vozy VL Destino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
dnesV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 32 minutamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 6 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 8 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 9 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva