Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiatu se pohlubují, Punto se nebude 20 dní vyrábět, přijde i odstávka Pandy
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokles prodejů na klíčových evropských trzích si začíná vybírat svou daň. 5 000 pracovníků tak letošní Vánoce stráví doma bez finanční náhrady.
Problémy italské automobilky začínají vrcholit. Jak jsme nedávno informovali, dosáhla letošní ztráta evropské divize koncernu Fiat hrozivých 13,5 miliardy korun. Podle analytických odhadů navíc značka každým dalším dnem přichází o nějakých 348 milionů korun, což souvisí se zhoršenými prodeji na Starém kontinentu. Celkově totiž odbyt na tomto území klesl v období od ledna do října o 7,8 %.
Fiat však hlásí na svých klíčových trzích ještě horší čísla. V krizí zasaženém Řecku se poptávka po modelech italské značky snížila o 39,9 procenta, zhruba stejně je na tom i Portugalsko (-38,3 %). Pokles hlásí také Itálie (-19,7 %) a Španělsko (-11,9 %). Díky tomu se vedení automobilky rozhodlo k dvacetidenní odstávce výroby ve své továrně v Melfi, kde se vyrábí Punto. Pět tisíc zaměstnanců tak dostane 17. prosince a 20. prosince až 13. ledna neplacenou dovolenou.
Podobný vánoční dárek ovšem Fiat nachystal také zaměstnancům továrny v Pomiglianu, kde pro změnu vzniká Panda. Italská značka již před časem ohlásila, že zde plánuje dvoutýdenní pozastavení výroby, a to od 26. listopadu. Nejde přitom o první letošní dočasné propouštění pracovních sil, v průběhu roku totiž Fiat k odstávkám výroby přistoupil několikrát.
Aktuálními kroky se italská automobilka dále přiblížila k propasti, před pádem ji ale chrání zisky severoamerické divize Chrysler. Všichni světoví analytici ovšem na příští rok předvídají ještě větší pokles na evropských trzích, což by Fiatu mohlo zasadit další ránu. Raději přitom ani nechceme spekulovat o tom, na jak nízkou kvótu by mohla poklesnout míra využití jeho továren. Nyní totiž jedou jen na padesát procent.
Klesající evropské prodeje jsou důvodem, proč jsou továrny Fiatu aktuálně vytíženy jen na 50 procent
O soudobé provedení Fiatu Punto aktuálně není zájem, značka tak přistoupí k dvacetidenní odstávce výroby
Zdroj: Automotive News, ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva