Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přimý nástupce Nissanu 370Z nakonec bude, šéf Nisma to nechce jinak
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce současného 3,7litrového atmosférického kupé má být efektivnější. Očekávat tak můžeme čtyřválec, turbo a možná i platformu konceptu Gripz.
Japonská automobilka v poslední době asi fanoušky sportovních vozů příliš netěší. Nejprve se totiž spekulovalo o konci Nissanu 370Z, který by byl nahrazen crossoverem. Posléze přišla zpráva, že nové GT-R se hned tak neobjeví, namísto roku 2018 jej prý máme čekat na konci dekády či možná ještě později. Mohlo se tedy zdát, že Japonci zůstanou bez sporťáků podobně jako Mitsubishi, jak se ale nyní ukazuje, nic se nejí tak horké, jak se uvaří.
Hiroshi Tamura, který dohlíží na vývoj obou modelů, totiž uvedl, že Zetko se do důchodu nechystá. „Ne, nechci, aby se to stalo,“ uvedl produktový šéf sportovní divize Nismo na dotaz, zda kupé bude nahrazeno produkční verzí konceptu SUV Gripz. A zároveň dodal, že je pro tuto dvojici více než zapálený. „Je to moje vášeň. Jakožto produktový specialista se nezaměřuji pouze na plány značky Nismo, ale také na základní GT-R a 370Z.“
Koncept Gripz byl dle něj „zcela odlišným šálkem kávy. Tedy alespoň tak to chápu.“ A zároveň dodává, že jeho příchodu bychom se neměli obávat, ale naopak za něj máme být vděční. Crossover by totiž mohl sdílet některé komponenty s příštím kupé, načež by došlo k rozmělnění nákladů. „Mohu potvrdit, že Gripz je jedním z koncepčních nápadů. A možná, říkám ale opravdu jen možná, bychom mohli jeho platformu sdílet s příštím Zetkem,“ dodává Tamura.
Jakkoliv jsou ovšem jeho zprávy příznivé, zároveň také předznamenávají jistou rošádu. Příští kupé by totiž dle šéfa produktového vývoje mělo být dostupnějším vozem. A jako takové tedy zjevně musí být rovněž efektivnější, což logicky znamená konec 3,7litrového atmosférického šestiválce v motorovém prostoru. Jeho místo pak má zaujmout přeplňovaný čtyřválec. Jen tak se to ale nestane - s příchodem nové generace Zetkového kupé Nissanu automobilka dle Tamury příliš nepospíchá, to stávající se má prodávat nejméně dva roky. Nástupce se prý neptají ani tak zákazníci, jakožto spíše fanoušci a novináři...

















Nová generace Nissanu 370Z bude opět kupátkem, ovšem mainstreamovějším. Počítat tedy máme opravdu můžeme s přeplňovaným čtyřválcem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan