Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Při testech se vzňal prototyp jednoho z pramála aut schopných pokořit 400 km/h
14.6.2019 | Petr Miler
Představeno bylo už loni, na předání prvním zákazníkům ale ještě čeká. A jak je nyní vidno, závěrečná fáze příprav nepostupuje tak úplně podle plánu.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy se jako o bájných rychlostních metách silničních aut hovořilo o 300 km/h nebo 200 mph. Tu druhou jmenovanou překonalo jako první až Ferrari F40 koncem 80. let, za více jak 30 roků od té doby uplynuvších se ale změnilo mnohé. S rychlostí 300 km/h si dnes může pohrávat i lehce upravený ostrý kompakt typu Mercedes-AMG A45, meta 400 km/h byla dávno pokořena a nyní se jen čeká, kdo první zdolá hranice 500 km/h a 300 mph.
Navzdory tomuto stavu by bylo nesprávné myslet si, že čtyřstovkou dnes jede kde co. Opakovaně podobných rychlostí dosahují Bugatti, Koenigseggy a Hennessey, dál už skoro není o čem mluvit. Slov by tu bylo hodně, činů méně, a tak na každý vůz seriozně usilující o ježdění více jak 400 km/h musíme hledět s otevřenými ústy.
Jedním z takových je loni představený McLaren Speedtail, doslova Rychlý ocas, který vzhledem dostává svému jménu. Luxusní stíhačka na kolech se vyznačuje hlavně velmi specificky ztvárněnými zadními partiemi, které ji dovolují minimalizovat aerodynamický odpor a maximalizovat stabilitu ve vysokých rychlostech. K tomu je tu trojice sedadel, uvnitř, takže by mělo jít o extrémně rychlý a praktický automobil, jakým byl kdysi McLaren F1.
Mělo jít a může jít, ale zatím nejde. Navzdory loňské říjnové premiéře McLaren stále testuje předprodukční kusy a níže přiložené záběry jeden takový zachycují. Nečekejte ovšem ladnou akci svérázně elegantního stroje, ale spíše smutnou show plnou dýmu. Prototyp Speedtailu se při testech vzňal a jen rychlý zásah posádky se zasloužil o to, že z vozu zbylo více než jen hromada prachu. I tak bude nutně pocuchaný, na komentář McLarenu, co přesně vedlo k vzplanutí a jak na tom auto po požáru je, zatím čekáme.
Prototyp jednoho z nejrychlejších silničních aut všech dob vzplanul při testech. Přesná příčina zatím není známa
Zdroj: Hypercars Daily@Facebook
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva