Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přesná data příchodů řady nových VW odhalena, dorazí i zatím neznámý Virtus
7.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka bude pokračovat v odhalování novinek jak na běžícím pásu. Ještě letos tak dorazí i nový Touareg či T-Roc, příští rok T-Cross.
Před pár dny koncern VW zveřejnil své finanční výsledky za první letošní čtvrtletí. Ty mohly některým lidem navodit infarkt, neboť ke katastrofálním mají hodně daleko, nebyla to ale jedná věc, které se Volkswagen tento týden věnoval. Kromě ohlédnutí za nedávnou minulostí se také podíval do blízké budoucnosti, která tak nabrala jasnějśích rozměrů. Zvláště co do ofenzivy crossoverů a SUV bude enormní, neboť do roku 2020 se totiž aktuální dvoučlenné globální portfolio má rozrůst na 19členné.
Taková jsou alespoň slova šéfa Volkswagenu Herberta Diesse, který navíc mluvil pouze za „svou“ značku. Nejde tedy o celý koncern, v tomto případě bude expanze ještě větší - ostatně stačí jen vzpomenout na ohlášené novinky Seatu, Lamborghini či Škody. Mnohé tyto vozy lze ostatně čekat ještě letos, což platí také o ofenzivě Volkswagenu. Dorazit totiž má nový Touareg i produkční T-Roc.
Třetí generace velkého SUV bude představena v listopadu, tedy velmi pravděpodobně na autosalonu v Los Angeles či v Guangzhou - a to přesto, že půjde o evropskou verzi, kterou v showroomech lze čekat zkraje příštího roku. Vůz přitom dostane do vínku stejnou evoluční platformu MLB jako Audi Q7 a Q8, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus či Porsche Cayenne.
T-Roc pro změnu použije architekturu MQB, přičemž očekávat jej máme již v srpnu. S živým debutem lze tedy logicky počítat o měsíc později ve Frankfurtu. Vůz přitom bude velmi blízký Volkswagenu Golf, očekávat tedy lze zhruba 4,35metrovou délku a litrový tříválec, 1,5litrový čtyřválec či 1,6litrový a dvoulitrový turbodiesel, jenž budou pohánět přední či všechna čtyři kola.
V příštím roce automobilka v Ženevě vyrukuje s menším modelem T-Cross, který pro změnu vzejde z Volkswagenu Polo a bude zároveň sourozencem Seatu Arona či zatím nepojmenovaného SUV Škody. Španělského zástupce přitom můžeme očekávat ještě letos, pročež dostane stejně jako mechanicky blízká Ibiza do vínku pár měsíců volnějšího životního prostoru.
To ale nejsou veškeré novinky, která VW chystá. Ještě letos totiž dorazí již zmiňované Polo, se kterým se budeme moci seznámit již v červnu. Do konce roku se ukáže ještě zcela nový Virtus, což je také Polo, ovšem s karoserií sedan. Že by se mělo prodávat znovu zu nás, je ale nepravděpodobné - primárně míří na jihoamerický trh. Ten severoamerický se pro změnu o měsíc později dočká nové Jetty, klíčového modelu na tomto trhu.
Trochu světla pak můžeme vrhnout na elektrické novinky, v jejichž případě se jako se startovním počítá s rokem 2020. Dorazit přitom mají hned čtyři zástupci nové rodiny I.D., což naznačuje ještě nemalý přísun nových konceptů - prozatím jsme totiž viděli jen hatchback, minibus a SUV. I v tomto případě přitom VW počítá s globálním nasazením.
Volkswagen poodhalil svou modelovou expanzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 11 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus