Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Právě testujeme Subaru XV 2012: nová Impreza nebude špatná
25.3.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Dostal se nam do rukou zbrusu nový model Subaru, crossover XV. Je to nejen první kontakt s touto novinkou, ale i vůbec první možnost okusit, jaká bude nová Impreza.
Po velkém zápřahu v souvislosti s ženevským autosalonem jsme si mysleli, že si chvíli odpočineme. Opak je ale pravdou, valí se na nás zajímavá auta, tak se s plnou vervou věnujeme testům. Současně s BMW 335i a Hyundai i30 přišel na přetřes i nový crossover XV od Subaru. Protože nás v první den testování bylo více, napadlo nás že vám tentokrát vedle prvních dojmů zároveň nabídneme i pohled do zákulisí testování.
Pro mnohé je spojení motoristický novinář synonymem zaměstnání snů. Však co takový člověk dělá? Dostane zadarmo nové auto, povozí se, napíše pár řádků a má vyděláno. Bohužel, má-li se to dělat pořádně, je to docela náročná záležitost. No posuďte sami.
Je úterý ráno, vyrážíme si převzít nové Subaru. Chvíli to trvá, nejdříve formality, je třeba podepsat smlouvy, následuje rozhovor se zástupcem dovozce, který se snaží testovaný vůz představit v nejlepších barvách. Pak už jen následuje přejímka vozu a vyrážíme na cestu. Nastavíme navigaci a po prvních pokynech se z reproduktorů ozve: „...a šťastnou cestu.” Originální, ale když to slyšíte během odpoledne popáté, kapánek se to oposlouchá. A poosmé už to začíná unavovat. Mimochodem, navigace je někdy tak upovídaná, že se při složitější kombinaci odboček v krátkém sledu ani nestihne vyjádřit.
Kousek za Prahou jsme se potkali s majitelem předchozí generace Imprezy XV a vyrážíme hledat vhodnou lokalitu pro focení. Možná tomu nebudete věřit, ale pořízení slušné sady fotek testovaného auta představuje docela náročný úkol. Myslíme si totiž, že nejen text, ale i kvalitní fotografie jsou nedílnou součástí dobře udělaného testu. A pokud říkáte, že se to ne vždy podařilo, je to zkrátka tím, že někdy se ve všem tom shonu nepovede, aby se dobré podmínky sešly na dobrém místě s dobrým fotografem a dobrou technbikou.
Hmm, tohle asi nebude to pravé...
Zpět k prvním kilometrům za volantem XV. Vydali jsme se na Křivoklátsko, až „pojednou nám do očí bleskly věže Karlštejnské," praví klasik. Hledali jsme nejen správně točivé silnice s malým provozem, ale hlavně plácek s vhodným pozadím, kde by bylo možno pořídit statické záběry. Vystřídali jsme čtyři různá místa, počínaje náměstíčkem v satelitu, předzahrádku rozestavěné funkcionalistické vily, i polní cestu. Nic nebylo dost dobré. Nakonec jsme zakotvili v areálu Romantického hotelu Mlýn na břehu Berounky.
Dobrá, místo bychom tedy měli, jak si ale poradit s kombinací ostrého jarního Slunce, šedým pozadím krajiny sotva probuzené ze zimního spánku a jednoho černého a jednoho sytě oranžového auta? Postavíme auta na zvolené místo a přibude další problém. Ačkoli prošly oba vozy těsně před odjezdem z Prahy myčkou, po 50 km ujetých po vedlejších cestách jsou oba pokryty slušnou vrstvou prachu. Nezbylo, než vzít hadříky a auta lehce přeleštit.
Sláva, máme nafoceno, můžeme vyrazit za zkoumáním, jaké že nové XV vlastně je. První dojem je, že se díváte na reinkarnaci vozu, který se u nás v pár exemplářích objevil po revoluci. Pamatujete se na dvojkového Golfa s označením Country? Klasický hatchback postavený na zvýšeném podvozku, s rámem vepředu a vzadu. Přesně tak působí XV. A dojem řízení (téměř) normálního hatchbacku vás neopustí ani po projetí prvních zatáček. Pozice za volantem jako v normálním osobáku, žádné velké náklony, solidní řízení, dobře ovladatelné brzdy a hlavně podvozek dávající si rozbité české okresky k snídani.
V úvodu jsme naznačili, že se jedná o první setkání s novou Imprezou. První zkušenosti s XV naznačují, že sice půjde o jistý posun směrem od tradičních hodnot, už to nebude to docela nekomprosmisní auto orientované na technicky zaměřené zákazníky. Přesto je zřejmé, že nabídne v tomto směru pořád více, než je na dnešním trhu obvyklé, ani z podstaty „neakční” XV není tak odtažité jako většina kompaktů a s nižší stavbou a tužším podvozkem na tom těžko bude hůře.
Více naznačí náš úplný test nového XV, nabídneme vám jej již za pár dní.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 27 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva