Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Právě testujeme novou Hondu Civic, jen o faceliftu nemůže být řeč
20.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na nový Civic jsem se těšil a současně se ho obával: nebude to další zklamání? Není, naopak. Slova Hondy o výrazném vylepšení nebyly jen plané řeči.
Už je to šest let, co se po Evropě začaly prohánět první Civiky osmé generace. Po nudné, spíše „dodávkoidní” předchozí verzi způsobil její futuristický design řádný poprask. Ihned se jí začalo přezdívat UFO. Jenže pak přišlo mírné zklamání. Zatímco design sedmé generace nudil i stromy u cesty, její podvozek dokázal na řidičově tváři vykouzlit úsměv. Naopak UFO bavilo všechny okolo, jen ne řidiče. Místo nezávislého zavěšení se vzadu objevila staromódní náprava se zkrutnou příčkou, což v kombinaci s nepříliš vhodně zvolenou charakteristikou pružin a tlumičů způsobilo, že Civic uměl jezdit dobře jen na hladkých a ne příliš zatáčkovitých silnicích.
O pár let později dostal mimozemšťan novou tvář a spolu s ní i jinak naladěný podvozek. Ne, že by z něj najednou byl závodní stroj, ale už se o něm dalo mluvit jako o autě s nadáním pro zábavu. Přesto nadále trpěl jistou laciností a nedostatky ve výrobě. Bylo to zajímavě vypadající, ale jinak spíše průměrné vozítko. Přesto si u nás našlo mnoho kupců a já se musím přiznat, že jsem jeden z nich. Byla to tehdy pragmatická volba, Civic nabídl nejlepší poměr mezi cenou a hodnotou. Navíc měl atmosférickou jednaosmičku.
Proto jsem se zaujetím sledoval představení nové generace. Když jsem o něm psal, kladl jsem si neustále otázku, není to jen velký facelift? Vypadá to skoro stejně, má to stejnou konstrukci podvozku, stejné motory, tak to musí být stejné. Jenže pak přišel pan Takanobu Ito, nejvyšší šéf Hondy, s prohlášením, že nejde o posun o jednu, ale dokonce o dvě generace vpřed. Odvážné tvrzení. Přesně to jsem si opakoval, když jsem v pondělí nový Civic přebíral.
Po prvních pár stech kilometrech za volantem musím říci, že si Ito-sama tak trochu zapřeháněl. Na druhou stranu nutno zdůraznit, že posun k lepšímu je v mnoha ohledech tak markantní, že jen velký ignorant bude mluvit o faceliftu.
Nový Civic má výrazně lepší podvozek, je stabilnější, přitom o řád komfortnější než předchozí. Stále má „tuhou” zadní nápravu, ale čert vem, co tam je za železo, hlavně, že to funguje. Také jeho odhlučnění je na velmi slušné úrovni. Hyundai i30 to není, ale nemá k němu daleko. Druhou oblastí, kde Honda pokročila o míle dopředu, je kvalita interiéru. Jeho design je stále diskutabilní, ovšem kvalitou montáže se nyní může postavit těm nejlepším. Můj Civic „od malička” trpí na všelijaké šramoty ze všech koutů palubní desky, nový nevydá hlásku ani na tom nejrozbitějším úseku D1 či dlažedních kostkách.
Nebudu se pouštět do zásadních soudů, na to je ještě brzy; hlavní část testu mám ještě před sebou. Už teď ale můžu říct, že nový Civic je výrazně lepší, než ten minulý. Mimochodem, v přímém srovnání ani vizuálně nevypadá až tak stejně, jak by se mohlo zdát. O tom a samozřejmě mnohém dalším se dočtete v našem standardním testu.
Obava, že by devátá generace Civiku mohla být jen rádoby nová se ukazují být lichými
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie