Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poznejte 60 let změn ve Formuli 1 v jediné minutě úchvatné animace
15.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Formule 1 je tu s námi už přes 60 let a za dobu prošla neuvěřitelným kvantem změn. I takto je lze popsat.
Když se v 50. letech začalo závodit způsobem, který začal psát dějiny současné Formule 1, auta i tratě vypadaly úplně jinak. Nordschleife v roce 1955 bylo docela jiné Zelené peklo než dnes a ani v tom současném už ef-jedničky dekády nejezdí. Tak to ostatně chodívalo - vývoj tratí byl různý, často ale probíhal tak, že vznikaly zcela nové a staré, často zajímavější, končily v propadlišti dějin. A také seriál F1 dost často mění seznam míst, na kterých se na tuhle královskou disciplínu okruhového sportu můžete podívat, pochopitelně pod tíhou diktátu stroje na peníze stvořeného Berniem Ecclestonem.
Vývoj aut ale nebyl až takový, lze v něm vysledovat jistou linearitu. Aerodynamika a tvar monopostů se měnily docela přímočaře, jinak to už bylo s motory a jejich umístěním - zde už do hry vstupovaly především měnící se pravidla, jakkoli ta ovlivňovala pochopitelně i onu dynamiku. Těžko by ale historie Formule poznala a zase přišla o nejšílenější sezónu 1986, kdyby někdo nenařídil a později div nezakázal přeplňované motory.
O všech změnách za více oněch více než 60 let historie by šlo napsal hned několik knih, ty klíčové vám ale v jediné minutě ukáže tahle zajímavá animace. Sleduje nejen tvar auta, ale i motor, jeho konfigurace a umístění a také tvar volantu, a to až do roku 2012. Novodobou turboéru tedy již nepostihuje, novější ale zatím k dispozici není a novinky posledních let jistě znáte dobře sami.
Celý vývoj je namačkán do necelé minuty videa, takže si možná usmyslíte, že by nebylo špatné jej trochu zpomalit. Pokud se chcete podívat spíše na to, jak vypadaly ef-jedničky třeba v roce, kdy jste se narodili, zdokumentovali jsme vám celý jeho průběh i s pomocí přiložených obrázků...
Vývoj Formule 1 obrazem od roku 1950
Animace ukazuje auta, motory a volanty od roku 1950 do roku 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva