Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Potvrzeno: současné BMW M3 je poslední em-trojkou s atmosférickým motorem
6.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chvála Bruselu, proslulé atmosféricky plněné motory BMW se stávají minulostí. Po šestiválcích budou na odstřel i osmiválce, nejnověji špičkový čtyřlitr současné M3.
Dalo se to čekat, ale je vždy horší to vědět - krátce po třílitrovém šestiválci N53 a jeho modifikacích se voda zavře i za čtyřlitrovým osmiválcem S65, který je dnes vlastní pouze současné generaci BMW M3. Potvrdil to nejmenovaný zástupce automobilky v rozhovoru pro AOL Autos při příležitosti odhalení odlehčené M3 sedan v Mnichově. V nové M3 už uvidíme jen menší přeplňovaný motor, zřejmě modifikaci současného třílitrového biturba z modelu 1 M Coupe.
Důvod? Od příštího roku začnou platit limity emisí CO2 nařízené Evropskou komisí. Budou se týkat celé modelové nabídky té které automobilky a firmy se tak s předstihem snaží snížit emise tohoto plynu kde se dá. Množství vypouštěného CO2 přitom odpovídá množství spotřebovaného paliva při normovaných testech a to není disciplína, ve které by objemné atmosférické motory bodovaly. Jsou tak postupně vytlačovány menšími přeplňovanými, a to přesto, že po nich nevznikla žádná výrazná nová poptávka a jejich spotřeba je někdy v praxi i vyšší než u těch atmosférických. Platí to zvláště u sportovních vozů, kterým M3 bezesporu je. Přesto padla sekyra i na ni, normované emise jsou normované emise.
Vzniklý stav tak v plné nahotě potvrzuje nedávná slova kolegy Krafta, která vyřkl při příležitosti jiné podobné eliminace - již zmíněnému začátku nahrazování šestiválce N53 novým turbočtyřválcem N20. Zatímco v tomto případě ještě mohla být diskuse o tom, zda o takové nahrazení stojí trh a nebo Brusel, v případě S65 žádná taková diskuse nepřipadá v úvahu. Ve světě aut se již chvíli pohybuji a neznám jediného majitele M3, který by si přál nahrazení atmosférického motoru turbem. Přesto k němu dojde.
Není pochyb o tom, že postupem času budou z trhu vytlačeny všechny objemnější motory. Co bude následovat, to si netroufám odhadovat. Jistě o tom totiž nerozhodnou preference zákazníků, ale bruselský úředník. Ostatně, on už má své plány. Kdybyste si chtěli ještě současnou M3 s motorem V8 pořídit, máte na to tak rok, maximálně dva - po tuto dobu by ještě měla být prodávána verze kupé, neboť nová „trojka” F30 se v této karosářské verzi ještě dlouho na trhu neobjeví.
Pokud jste z toho roztrpčelí tak jako já, můžete se pokusit najít útěchu třeba v našem nedávném srovnání Audi RS5 a BMW M3. V něm se to objemnými vysokootáčkovými osmiválci jen hemží...



BMW M3 4,0 V8 vs. Audi RS5 4,2 V8 - tak na takové souboje budeme moci brzy už jen vzpomínat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva