Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Potvrzeno: současné BMW M3 je poslední em-trojkou s atmosférickým motorem
6.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chvála Bruselu, proslulé atmosféricky plněné motory BMW se stávají minulostí. Po šestiválcích budou na odstřel i osmiválce, nejnověji špičkový čtyřlitr současné M3.
Dalo se to čekat, ale je vždy horší to vědět - krátce po třílitrovém šestiválci N53 a jeho modifikacích se voda zavře i za čtyřlitrovým osmiválcem S65, který je dnes vlastní pouze současné generaci BMW M3. Potvrdil to nejmenovaný zástupce automobilky v rozhovoru pro AOL Autos při příležitosti odhalení odlehčené M3 sedan v Mnichově. V nové M3 už uvidíme jen menší přeplňovaný motor, zřejmě modifikaci současného třílitrového biturba z modelu 1 M Coupe.
Důvod? Od příštího roku začnou platit limity emisí CO2 nařízené Evropskou komisí. Budou se týkat celé modelové nabídky té které automobilky a firmy se tak s předstihem snaží snížit emise tohoto plynu kde se dá. Množství vypouštěného CO2 přitom odpovídá množství spotřebovaného paliva při normovaných testech a to není disciplína, ve které by objemné atmosférické motory bodovaly. Jsou tak postupně vytlačovány menšími přeplňovanými, a to přesto, že po nich nevznikla žádná výrazná nová poptávka a jejich spotřeba je někdy v praxi i vyšší než u těch atmosférických. Platí to zvláště u sportovních vozů, kterým M3 bezesporu je. Přesto padla sekyra i na ni, normované emise jsou normované emise.
Vzniklý stav tak v plné nahotě potvrzuje nedávná slova kolegy Krafta, která vyřkl při příležitosti jiné podobné eliminace - již zmíněnému začátku nahrazování šestiválce N53 novým turbočtyřválcem N20. Zatímco v tomto případě ještě mohla být diskuse o tom, zda o takové nahrazení stojí trh a nebo Brusel, v případě S65 žádná taková diskuse nepřipadá v úvahu. Ve světě aut se již chvíli pohybuji a neznám jediného majitele M3, který by si přál nahrazení atmosférického motoru turbem. Přesto k němu dojde.
Není pochyb o tom, že postupem času budou z trhu vytlačeny všechny objemnější motory. Co bude následovat, to si netroufám odhadovat. Jistě o tom totiž nerozhodnou preference zákazníků, ale bruselský úředník. Ostatně, on už má své plány. Kdybyste si chtěli ještě současnou M3 s motorem V8 pořídit, máte na to tak rok, maximálně dva - po tuto dobu by ještě měla být prodávána verze kupé, neboť nová „trojka” F30 se v této karosářské verzi ještě dlouho na trhu neobjeví.
Pokud jste z toho roztrpčelí tak jako já, můžete se pokusit najít útěchu třeba v našem nedávném srovnání Audi RS5 a BMW M3. V něm se to objemnými vysokootáčkovými osmiválci jen hemží...
BMW M3 4,0 V8 vs. Audi RS5 4,2 V8 - tak na takové souboje budeme moci brzy už jen vzpomínat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva